Arbetsintervju - negativ egenskap?

Precis, och där ska en duktig intervjuare fråga dig vad du menar med det du säger. Det är livsfarligt att tolka in något i det personen en intervjuar säger, då man inte alls behöver ha samma referensramar.
Jag var bara lite dum och nämnde just det där på vanlig arbetsdag och inte inför möten, det smet från mitt minne just då pga jag tänkte bara på mina svaga sidor och inte på vad de inte påverkade 😅
 
Jag var bara lite dum och nämnde just det där på vanlig arbetsdag och inte inför möten, det smet från mitt minne just då pga jag tänkte bara på mina svaga sidor och inte på vad de inte påverkade 😅
Det är ju svårt att vara exakt på allt. Verkar som om du mött intervjuare som tolkat dig på orden och inte försökt ta reda på mer än just det. Så därför är det alltid bra att prata situationer och exempel så det inte blir så konstlat och tagit ur sitt sammanhang. Hoppas det gick bra för dig på intervjun :)
 
Jag svarade att jag kan ha svårt att släppa jobbet när jag är ledig. Har jobbat hemma i måånga år och hade således jobbet alltid i närheten (egen företagare). Nu när jag ska ut och jobba i ett yrke som kan vara tungt psykiskt så behöver jag hitta en strategi för att inte ta med mig alla tankar hem utan när jag slutar för dagen och gjort överlämning så måste jag hitta ett lugn i att jag gjort mitt bästa och försöka vara ledig i tankarna.
 
Jag brukar prata mycket om att jag är "doer" som får saker att hända i mina intervjuer. Det blir då naturligt att som negativ egenskap ta upp att min förmåga att se till att saker händer innebär att jag kan bli otålig och frustrerad. Sedan spinna vidare på hur jag försöker fokusera på det som jag kan förbättra istället för det jag inte kan förbättra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp