Arbetslös

Du måste väl försörja dig? :confused:

Känns en aning galet att inte försörja sig under tiden du väntar på att bestämma inriktning i livet.

I min tankevärld finns inget istället.
Vissa jobbar på McDonalds, andra på café medan de väntar på att livet ska ordna sig eller de kommer in på önskad utbildning.

Det finns så vitt jag begriper INGA nackdelar med att jobba i förskolan medan du funderar på din vidareutbildning.

Vad tror du ser bäst ut på CVt??
Ja har jobbat som timmis på förskolor men förlorade mitt förra jobb för en mobbade mig på jobbet :( nu söker ja vidare efter timvikariat på förskola å så men har inte fått svar ännu .. blev kallad på intervju iaf på en utav de förskolorna ja sökt jobb hos men har inte fått besked än.. instämmer helt
 
Samtidigt som hen skrev att det inte fanns ekonomi eller psykisk ork?
Ja de orken ekonomin och mitt värdelösa liv höll ja nästan på att säga… ja har de så tufft . Har gått igenom en massa eländen vid sidan om allt detta… har inge hopp längre om mänskligheten…
 
Du måste väl försörja dig? :confused:

Känns en aning galet att inte försörja sig under tiden du väntar på att bestämma inriktning i livet.

I min tankevärld finns inget istället.
Vissa jobbar på McDonalds, andra på café medan de väntar på att livet ska ordna sig eller de kommer in på önskad utbildning.

Det finns så vitt jag begriper INGA nackdelar med att jobba i förskolan medan du funderar på din vidareutbildning.

Vad tror du ser bäst ut på CVt??
Tack för alla svar. Ja ska inte störa eller klaga mer. 🥹 ha en välsignad dag me mycke solljus å blå himmel 🌷
 
Ja de orken ekonomin och mitt värdelösa liv höll ja nästan på att säga… ja har de så tufft . Har gått igenom en massa eländen vid sidan om allt detta… har inge hopp längre om mänskligheten…
Ett nytt yrke med en annan inriktning och litet inkomster ett tag så att livet blir bättre vore väl något att börja med?
Det skulle ge litet vila från andra problem också.
 
Ja de orken ekonomin och mitt värdelösa liv höll ja nästan på att säga… ja har de så tufft . Har gått igenom en massa eländen vid sidan om allt detta… har inge hopp längre om mänskligheten…
Fast.. då är väl måendet ytterligare en sak att jobba med innan du börjat plugga igen. Har du nån vårdkontakt idag?

Det är väl bra att buke finns här att skriva av sig i? Fortsätt skriva! Att skriva brukar hjälpa att se saker klarare och hitta vägar framåt.
 
Mitt liv är en lång historia …
Jo men ja vill inte störa nån här därför summerade ja upp mig å tackade för era svar 😊
Ja de kan va bra å ventilera tankarna lite
 
Mitt liv är en lång historia …
Jo men ja vill inte störa nån här därför summerade ja upp mig å tackade för era svar 😊
Ja de kan va bra å ventilera tankarna lite

Du stör ingen! Du tvingar ingen att engagera sig i din tråd, alla som svarar i tråden gör det för att de själva vill. Det är helt okej att tacka för sig och dra sig ur en tråd, men gör det för din egen skull och inte för känsla av att vara ivägen (vilket du inte är).

För jag tror du är på rätt spår när du söker andras input. Det är lätt att köra fast i sina tankar, särskilt när man inte mår helt bra. Att diskutera med andra (vem som helst: familj, internetforum, vänner, vårdpersonal) kan ge nya perspektiv och hjälpa en att lyfta blicken.

Önskar dig allt gott!
 
Om du kan tänka dig att flytta så har vi extrem extrem brist på barnskötare och förskollärare här i Norrbotten.

Jag bor i Luleå kommun, en ganska stor kommun som har resurser att hjälpa inflyttare. Prova sök till dom, beskriv din situation att du kan tänka dig att flytta upp. Dom lär höra av sig.
 
Du stör ingen! Du tvingar ingen att engagera sig i din tråd, alla som svarar i tråden gör det för att de själva vill. Det är helt okej att tacka för sig och dra sig ur en tråd, men gör det för din egen skull och inte för känsla av att vara ivägen (vilket du inte är).

För jag tror du är på rätt spår när du söker andras input. Det är lätt att köra fast i sina tankar, särskilt när man inte mår helt bra. Att diskutera med andra (vem som helst: familj, internetforum, vänner, vårdpersonal) kan ge nya perspektiv och hjälpa en att lyfta blicken.

Önskar dig allt gott!
Tack 🌷
 
Om du kan tänka dig att flytta så har vi extrem extrem brist på barnskötare och förskollärare här i Norrbotten.

Jag bor i Luleå kommun, en ganska stor kommun som har resurser att hjälpa inflyttare. Prova sök till dom, beskriv din situation att du kan tänka dig att flytta upp. Dom lär höra av sig.
 
Senast ändrad:
Om du kan tänka dig att flytta så har vi extrem extrem brist på barnskötare och förskollärare här i Norrbotten.

Jag bor i Luleå kommun, en ganska stor kommun som har resurser att hjälpa inflyttare. Prova sök till dom, beskriv din situation att du kan tänka dig att flytta upp. Dom lär höra av sig.
Tack för ditt svar 🌷
 
Ja deltog i hela arbetsprocessen. Skrev uppsatsen varit med på ventileringen intervjuat yrkesverksamma förskollärare transkriberat intervjuerna gjort resultat-och analys redovisning å hela köret :( ändå så får ja inte mitt betyg bara för att ja gjorde avbrott så orättvist …
Svaret är att du gjorde ett avbrott. Innan allt var avslutat. Det är inte orättvist…det är ett val.

Jag fick också börja om när jag gjorde min uppsats. Jag fick ingen hjälp av handledaren o halkade efter/missade kunskap. Det tog 1,5 år extra. Men. Det gick o den är klar sedan länge.
Mitt liv är en lång historia …
Jo men ja vill inte störa nån här därför summerade ja upp mig å tackade för era svar 😊
Ja de kan va bra å ventilera tankarna lite
Mentala biten behöver du hjälp med o motivera till o lösa. Det finns hjälp att få.
 
Svaret är att du gjorde ett avbrott. Innan allt var avslutat. Det är inte orättvist…det är ett val.

Jag fick också börja om när jag gjorde min uppsats. Jag fick ingen hjälp av handledaren o halkade efter/missade kunskap. Det tog 1,5 år extra. Men. Det gick o den är klar sedan länge.

Mentala biten behöver du hjälp med o motivera till o lösa. Det finns hjälp att få.
Ja kan tycka de orättvist eftersom jag deltog i kursens alla moment och avklarade arbetet innan betygsättning. Men jag ska fundera på de om de ens värt att ta igen… tack för ditt svar 🌷
 
Ja kan tycka de orättvist eftersom jag deltog i kursens alla moment och avklarade arbetet innan betygsättning. Men jag ska fundera på de om de ens värt att ta igen… tack för ditt svar 🌷
Du hoppade väl av? Ett val du gjorde.

Klart det är värt det. Att ta upp studierna igen. Vad tror du ser bäst ut i CV:t? En avslutad utbildning el en ofullständig? Vad tror du i långa loppet ger bäst lön..även om du inte jobbar ngt i rollen?
 
Du hoppade väl av? Ett val du gjorde.

Klart det är värt det. Att ta upp studierna igen. Vad tror du ser bäst ut i CV:t? En avslutad utbildning el en ofullständig? Vad tror du i långa loppet ger bäst lön..även om du inte jobbar ngt i rollen?
Ja de har du rätt i .. men jag känner mig inte alls motiverad inför examensarbetet nu till höst. Ska fundera på saken.. tack för ditt svar :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 250
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 353
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp