Arbetslös

Även jag hade ett avbrott i slutet av studierna och blev klar två år efter programmets avslut. Just då kändes det väldigt jobbigt och kände mig dålig som inte fixade allt "enligt plan" men såhär I efterhand har det inte varit några problem alls, bara skönt att ha en klar utbildning :)

Nu jobbar jag inte ens längre med det jag utbildade mig till, men livet är inte spikrakt och kanske får jag nytta av min utbildning senare i livet igen.
 
Även jag hade ett avbrott i slutet av studierna och blev klar två år efter programmets avslut. Just då kändes det väldigt jobbigt och kände mig dålig som inte fixade allt "enligt plan" men såhär I efterhand har det inte varit några problem alls, bara skönt att ha en klar utbildning :)

Nu jobbar jag inte ens längre med det jag utbildade mig till, men livet är inte spikrakt och kanske får jag nytta av min utbildning senare i livet igen.
Ja förstår :) å så kan de ju va tack för svar 🌷
 
Måste du välja mellan jobb eller studier? Det borde ju funka att fortsätta som timanställd (eller deltid på annat ställe) och jobba steg för steg med examensarbetet på halvtid eller mindre så det inte blir lika psykiskt påfrestande. Då kommer du närmre målet som legitimerad (=lättare att få arbete), men behöver inte avstå arbete under tiden. Det går att fråga om du kan sprida ut din sista VFU också, kanske två-tre dagar/v under en längre period om du har svårt att få till det i ett svep. Kontakta skolan och försök få till ett möte för att upprätta en studieplan så du kan bli klar i din takt
 
Måste du välja mellan jobb eller studier? Det borde ju funka att fortsätta som timanställd (eller deltid på annat ställe) och jobba steg för steg med examensarbetet på halvtid eller mindre så det inte blir lika psykiskt påfrestande. Då kommer du närmre målet som legitimerad (=lättare att få arbete), men behöver inte avstå arbete under tiden. Det går att fråga om du kan sprida ut din sista VFU också, kanske två-tre dagar/v under en längre period om du har svårt att få till det i ett svep. Kontakta skolan och försök få till ett möte för att upprätta en studieplan så du kan bli klar i din takt
Ja de kanske man kan göra tack för svar :)
 
Hej,
jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till förskollärare men har varit lönlöst eftersom ja aldrig fått jobb efter 3 1/2 år utbildning. Dock hoppade ja av sista terminen men har skrivit examensarbete som handlat om mobbning i förskolan.. har bara en vfu kurs kvar är i princip en färdig förskollärare men saknar just yrkesbehörighet. Eller snarare legitimation..
Ja har förlorat hoppet och har tröttnat på att ständigt jobba som timmis på förskolor och aldrig lyckas få fast anställning… livet är så trist å orättvist kan man väl tycka … ja ser inget ljus å ja tror inte ja kommer få fast anställning heller. Ja söker jobb hela tiden men får alltid besked om att de gått vidare me andra kandidater osv.. ja har sett över mitt cv och personligt brev och ja tycker att de ser fint ut och professionellt men av något märkligt skäl så får ja avslag gång på gång…
Hur länge ska man orka hålla på liksom… :(((((

Vänligen
Kristina

Kanske är en väg att söka jobb som barnskötare för att landa lite, och få in en fot? Sedan kan du se över möjligheterna att studera klart, om du önskar. Antigen på egen hand eller kanske genom din arbetsgivare om du hamnar i en kommun som jobbar med kompetenshöjning genom olika typer av validering och kompletterande högskolekurser (VAL). Det kanske känns mindre motigt om du får lön och stabilitet under tiden?
 
Senast ändrad:
Kanske är en väg att söka jobb som barnskötare för att landa lite, och få in en fot? Sedan kan du se över möjligheterna att studera klart, om du önskar. Antigen på egen hand eller kanske genom din arbetsgivare om du hamnar i en kommun som jobbar med kompetenshöjning genom olika typer av validering och kompletterande högskolekurser (VAL). Det kanske känns mindre motigt om du får lön och stabilitet under tiden?
Ja tror ja ska gå färdigt min utbildning :) tack för svar
 
Ja de va efter att ja skrev färdigt uppsatsen gjort allt å sen hoppat av . Har kontaktat lärosätet men de vägrar betygsätta mitt arbete lite surt dock :( mor tycker också som du att ja ska avsluta mina studier .. ja kanske ska göra de trots allt.. men ja känner mig inte motiverad och ja har inte råd att pendla fram och tillbaka till Eskilstuna för ja är bosatt i annan ort. Tack för ditt svar å för din uppmuntran 🌷

Varför vägrar de betygsätta din uppsats? Har du någon gång lagt fram den?
 
Varför vägrar de betygsätta din uppsats? Har du någon gång lagt fram den?

@Jesusbarn Jag såg nu att du gjorde ett avbrott. Det kan vara det som trasslar till det. Vid tidigt avbrott (inom tre veckor efter kursstart) så gör du en ny ansökan för att kunna återuppta studierna. Vid sent avbrott så kan du inte söka kursen på nytt utan behöver höra med institutionen om du kan få omregistrera dig. Det brukar dock endast göras i mån av plats. Hör med studievägledaren vad som gäller för dig och hur du ska gå tillväga.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 252
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 851
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 353
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp