Årets Jerringpris.....

Jag röstar nog på Hanna Öberg.
Och om vi jämför sporter så är skidskytte större än längdskidor globalt.
 
Men varför måste folk (läs män) skriva en massa skadeglada kommentarer om att ingen från ridsporten nominerad?
Vad är det med ridsport som provocerar så?

I år har det ju varit så många otroligt bra prestationer av svenska idrottsmän så alla kan ju helt enkelt inte nomineras.
 
Men varför måste folk (läs män) skriva en massa skadeglada kommentarer om att ingen från ridsporten nominerad?
Vad är det med ridsport som provocerar så?

I år har det ju varit så många otroligt bra prestationer av svenska idrottsmän så alla kan ju helt enkelt inte nomineras.
Och då borde väl travsporten egentligen provocera lika mycket det är ju hästen som springer?
Björn Goop vann Prix d amérique men det var ju inte han som tränade Readly Express?
 
Men varför måste folk (läs män) skriva en massa skadeglada kommentarer om att ingen från ridsporten nominerad?
Vad är det med ridsport som provocerar så?

I år har det ju varit så många otroligt bra prestationer av svenska idrottsmän så alla kan ju helt enkelt inte nomineras.
Vilka skadeglada kommentarer?
 
Hästhoppningen nobbas av årets Jerringpris ... Ingen på vare sig lag eller individ nivå finns representerad...

"I den 16 namn långa, första nomineringslistan från Radiosporten så finns inte hästhoppningen representerad i varken individ- eller lagform. Den enda hästrelaterade nomineringen på listan är travkusken Björn Goop, segrare i travklassikern Prix d'Amérique i Paris i januari."

Dags kanske att vi alla står bakom Goop den här gången.... Alltid retar det det någon....

Det är klart att vi ska tå bakom Goop om vi är hästmänniskor här inne. Inte för att reta någon. Utan just för att travsport ÄR en HÄSTsport. Och som sagt Goop HAR gjort väldigt bra ifrån sig under året.
 
Man ska väl rösta på den prestationen man tycker är bäst inte sporten man är mest intresserad av?


*SUCK*

Jag är intresserad av hästsport och jag tycker att Travsporten har gjort bra ifrån sig, då jag har många vänner där. Flera av de som liksom mig gillar travsport och jublar när det kommer bra prestationer är även med här på bukefalos forum.

Och Björn Goop tycker jag och säkert flera med mig, är en fantastisk kusk, som har gjort bra ifrån sig under året och detta skriver jag inte för att reta någon.

Är det mer lättförståeligt?
 
Jag fattar liksom inte grejen, det är ju alltid en massa sporter som inte kommer med, det är ju begränsat antal platser, klart att det varierar från år till år vilka som är representerade? Det är ju ändå prestationer det handlar om, inte sporter.

Duplantis har ju presterat helt fantastiskt. Bara att hoppa över 6 meter är galet bra, sen nöjde han sig inte där. Personligt rekord och juniorrekord flera gånger om och inte långt ifrån världsrekordet. Och vann EM-guld. Som junior. Mot seniorer. Given kandidat som jag ser det.

Sen tycker jag det är galet kul att Henrik Harlaut får plats på den där listan också, freeski är ju också en sport som fått kämpa sig till rampljuset!
 
*SUCK*

Jag är intresserad av hästsport och jag tycker att Travsporten har gjort bra ifrån sig, då jag har många vänner där. Och Björn Goop tycker jag är en fantastisk kusk, som har gjort bra ifrån sig under året och detta skriver jag inte för att reta någon.

Är det mer lättförståeligt?
Fast det är ju skillnad på att tycka någon gjort bra ifrån sig och att skriva "klart att vi ska stå bakom om vi är hästmänniskor". Det ena behöver ju inte utesluta det andra och bara för att man gillar hästar behöver man ju inte ha intresse av alla hästsporter? Jag kan tycka trav är kul att se på, hoppning klarar jag mig utan. Allsvensk fotboll är jag inte ett dugg intresserad av, men följer större mästerskap slaviskt.

Att man gillar en viss typ av sport innebär ju inte nödvändigtvis att man gillar allt inom den sporten. :)
 
*SUCK*

Jag är intresserad av hästsport och jag tycker att Travsporten har gjort bra ifrån sig, då jag har många vänner där. Flera av de som liksom mig gillar travsport och jublar när det kommer bra prestationer är även med här på bukefalos forum.

Och Björn Goop tycker jag och säkert flera med mig, är en fantastisk kusk, som har gjort bra ifrån sig under året och detta skriver jag inte för att reta någon.

Är det mer lättförståeligt?
Jag tror det blir mindre missförstånd om du skriver jag och inte vi (min fetning).

"Det är klart att vi ska tå bakom Goop om vi är hästmänniskor här inne. Inte för att reta någon. Utan just för att travsport ÄR en HÄSTsport. Och som sagt Goop HAR gjort väldigt bra ifrån sig under året. "
 
Fast det är ju skillnad på att tycka någon gjort bra ifrån sig och att skriva "klart att vi ska stå bakom om vi är hästmänniskor". Det ena behöver ju inte utesluta det andra och bara för att man gillar hästar behöver man ju inte ha intresse av alla hästsporter? Jag kan tycka trav är kul att se på, hoppning klarar jag mig utan. Allsvensk fotboll är jag inte ett dugg intresserad av, men följer större mästerskap slaviskt.

Att man gillar en viss typ av sport innebär ju inte nödvändigtvis att man gillar allt inom den sporten. :)

Och var har jag skrivit det? :( Bara för att jag och flera med mig här på bukefalos gillar travsport, så betyder det väl inte att vi heller gillar all hästsport, jag gillar inte rodeo... :p
 
Jag tror det blir mindre missförstånd om du skriver jag och inte vi (min fetning).

"Det är klart att vi ska tå bakom Goop om vi är hästmänniskor här inne. Inte för att reta någon. Utan just för att travsport ÄR en HÄSTsport. Och som sagt Goop HAR gjort väldigt bra ifrån sig under året. "

Jag glömde att det är skillnad på vi och dom inom hästsporten

Jag ber om ursäkt för att jag missbrukade ordet man. Jag menade förstås VI som följer travsport, förutom andra hästsporter och vet vilka kuskar som gör vilka prestationer.

*Jösses*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp