Årets Jerringpris.....

Så det lag som vann vm-guld i stövelkastning 2003 var mycket bättre än damlanslaget i fotboll?
Om de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?
Ja. Men varför pratar vi om detta i denna tråd?
Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.
 
Om de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?

Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.
Jag menar ingenting om damernas prestation 2003 ännu i den här tråden.
Kan det vara så att du blandar ihop mig med annan skribent?
 
Det är svårt att jämföra sporter, vad jag försökt peka på är att det kan vara betydligt mycket svårare att komma 5:a än att ta guld om konkurrensen är tuffare.
 
Om de vann över damerna i fotboll så var de bättre, självklart. Du menar att damernas VM-silver 2003 inte var någon prestation värd att nämna för att det var, damer som spelade? Medan herrarna som inte ens tog sig till final är lika fantastiska som herrlagen 1958 och 1994?

Eftersom en kvartsfinal tydligen är en prestation i klass med 1958 och 1994 medan damernas 2003 försvinner i dimman.
Annars tolkade jag dig som att
"varför är kvartsfinals-herrfotbollslandslaget 2018 nominerade till Jerringpriset , när inte silver-damlandslaget 2003..." *ej avslutad mening*
och det förstår jag inte. Och jag förstår dig fortfarande inte.
 
Den idrottsprestation som berört mig mest i år är Mondo Duplantis EM-guld i stavhopp. Han får mina röster i år. Trots att jag normalt tycker att stavhopp är rätt trist (och bedrööövligt tråkigt att arrangera, för det tar sån tiiiid….)
 
Fast är det mindre konkurrans i hockey än i fotboll verkligen? Jag tänker mer att Sverige är rätt kassa på fotboll och har varit det väldigt länge?
Ja, det är MYCKET mindre konkurrens i hockey jämfört med fotboll.
211 länder är med på FIFA-rankingen på herrsidan, och Sverige har under hösten snittat på 15:e plats - medan 147 länder finns representerade på damsidan; Sverige där på 9:e plats på hittills enda höstrankingen.

I Hockeyn finns det 50 landslag på herrsidan, där mer än hälften är under svensk Allsvensk klass.
37 landslag finns på damsidan. Där vet jag inte riktigt nivån, men säkerligen skulle inte inte den sämre halvan matchat några lag i Svenska högstaligan.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Den idrottsprestation som berört mig mest i år är Mondo Duplantis EM-guld i stavhopp. Han får mina röster i år. Trots att jag normalt tycker att stavhopp är rätt trist (och bedrööövligt tråkigt att arrangera, för det tar sån tiiiid….)
Ja han var fantastisk!

Om jag röstar blir det nog på honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp