Det kanske är bulefolk som håller i "nyheterna"Lite snabb efterforskning säger att ordet dök upp i Knappnytt avsnitt 4. Fjortisar. Som är från typ 2005 eller nåt sånt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är bulefolk som håller i "nyheterna"Lite snabb efterforskning säger att ordet dök upp i Knappnytt avsnitt 4. Fjortisar. Som är från typ 2005 eller nåt sånt![]()
Jag ÄLSKADE Knappnytt!! Det var där jag hörde rövhatt första gångenLite snabb efterforskning säger att ordet dök upp i Knappnytt avsnitt 4. Fjortisar. Som är från typ 2005 eller nåt sånt![]()
Ja du har faktiskt en poäng här. Tex varken fejkad eller nyheter är två nya ord. Lite dumt att de tog med dessa två.Jag tycker att listans skapare inte riktigt fattat syftet med att ha en så här nyordslista.
Jag menar bara dess namn 'nyordslista' indikerar att det ska röra sig om nya ord, som underförstått tillkommit svenskan.
Och så plockar man med uttryck, som består av flera ord, som alternativa fakta,
bonus malus och fejkade nyheter. Borde inte dessa uttryck istället finnas på en 'nyuttryckslista'? Fake words!
Vad är nästa grej? Kommer nästa års lista innehålla nyordsmeningar?
Man kan ju tycka att en sån här lista är till för att visa hur det svenska språket utvecklas. Men då plockar man med ord för vad som mycket möjligt är en kortvarig fluga - som det inte ens finns ett ord för på svenska - fidget spinner.
Om tio år, tror ni då att ni kommer komma ihåg vad en fidget spinner är?
Ungefär som ni idag tänner er trygga med hur ni använder orden odellplatta (2006), bjästa (2010) eller usie (2014)..?
Om tio år, tror ni då att ni kommer komma ihåg vad en fidget spinner är?
Ungefär som ni idag tänner er trygga med hur ni använder orden odellplatta (2006), bjästa (2010) eller usie (2014)..?
Jag är orolig för att du missar min poäng.Ja du har faktiskt en poäng här. Tex varken fejkad eller nyheter är två nya ord. Lite dumt att de tog med dessa två.
Och vad är då din poäng då?Jag är orolig för att du missar min poäng.
Och odellplatta är den skiva Anna Odell gav ut efter sin film.Är inte "usie" detsamma som "groupie"?
Och vad är då din poäng då?
Varken fejkad eller nyheter är ens med i nyordslistan 2018.Tex varken fejkad eller nyheter är två nya ord.
Och odellplatta är den skiva Anna Odell gav ut efter sin film.
Men tillsammans är de med. Det står ju det på länken i första inlägget.Varken fejkad eller nyheter är ens med i nyordslistan 2018.
Det är så fult och ute tycker jag! Typiskt ord som typ pappa eller mamma använder och tror fortfarande är innemessa,
Det är så fult och ute tycker jag! Typiskt ord som typ pappa eller mamma använder och tror fortfarande är inne.
Haha!Då tog jag inte med mess eller, håll i dig nu: "rocka fett"
Inget man (om man är under typ 50) använder kanske, men alla vet ju vad det betyder iallafall
Vad säger du då? "Skriva ett textmeddelande"Det är så fult och ute tycker jag! Typiskt ord som typ pappa eller mamma använder och tror fortfarande är inne.
sms:a?Vad säger du då? "Skriva ett textmeddelande"![]()