Arg på mig själv

Vår kanin blev tagen av räven ikväll. HUR dum i hela huvudet kan man (jag) vara som inte förutsåg detta? Jag är liksom vuxen, ja, närmare 50 än 40 är och har haft djur i hela mitt liv.
När vi skaffade kaninen (som skulle få en kompis efter kastrering) var jag inledningsvis orolig för katterna och vi planerade att sätta tak på hästboxen där kaninen skulle bo för den sakens skull, men det gick bra och kaninen och katterna och kaninen kom fint överens.
Vi tog in kaninen från rastgården på kvällen för att inget djur skulle ta honom. Men HUR kunde jag missa att räven såklart skulle ta sig in i stallet??? Jag har alltid stalldörren öppen och just nu även ett fönster... Jag har ju haft höns!!! Man stänger ju självklart in hönsen för natten!!!
Helt otroligt och jag blir orolig. Jag har haft uppfattningen om mig själv som en ganska förståndig person. Snacka om raserad självbild. Vilka uppenbara faror har jag/kommer jag att missa i framtiden?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Arg
Dagbok Jag är arg hela tiden. Jag är trött och jag orkar inte. Har haft så sjukt mycket oflyt de senaste 9 månaderna. Först fick jag ingen...
Svar
18
· Visningar
2 144
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp