S

saltakatten

Jag blir så himla arg. :mad:
igår var det femte gången på 4 veckor som personalen på mitt stall glömde fodra min häst. Och det är alltså femte gången som jag kommit på dom. Tänk så många fodringstillfällen som jag inte varit där. Oftast är jag där sent på kvällen när dom redan fått all sin mat och hur ska jag då kunna veta om han har fått nåt. Vi väger nämligen inte upp vår egen mat utan personalen går runt med en vagn och delar ut.
JAg vet snart inte vad jag gör.....flyttar där ifrån antar jag. för så här får det verkligen inte gå til. :mad: :mad: :mad:
 
Jag skulle förlåta om det hände 1 en gång, (man är ju inte mer än människa). Men aldrig 5 ggr på 4 veckor.

Det här är ju sånt som inte får hända men som tyvärr händer ändå. Men om rutinerna är så dåliga som i detta fall, får personalen/inhyrda se över hur man kan göra detta bättre. Vi har ju trots allt ansvar för att djuren skall må bra och trivas.
 
Jag skulle prata med dom illa bums o höra varför detta förekommer... :mad: Är det samma person som glömmer? Är det bara din häst, eller flera som glöms bort?
Blev det ingen bättring skulle jag faktiskt överväga att flytta, är det något jag hatar så är det just slarv... :mad:
 
visst har jag pratat med dem. hur många gånger som helst. för så här har det varit till och från under alla år som jag stått där. problemet tror jag är att personalstyrkan är så stor eftersom det är ett stort stall (ca 60 hästar). dessutom så jobbar det outbildad personal och personal som egentligen skiter i vilket och tar inte sitt jobb på allvar.
detta är inte det enda som hänt på sista tiden. för ca två veckor sen fodrade dom min häst med ensilage fast han äter hö. Detta resulterade i att han fick diaré i tre dagar.

skitställe!

Nu har vi sagt till dom på skarpen och dom har verkligen lovat att skärpa sig, men man vet ju aldrig. jag kan ju aldrig vara helt säker på att min häst har fått mat.


:mad:
 
Allvarligt...Jag skulle INTE stå kvar där... :mad: Om det pågått i flera år o inte blivit bättre trots påtryckningar...? :mad: Varför ha ett stall på 60 hästar om man inte kan sköta det ordentligt, bara undrar...?
 
därför att ca hälften av hästarna är lektionshästar.

och i och med att det är ridskola där så tycker man ju att det borde vara vettig personal där, men icke....
 
tomtarna på vårt stall glömde vår polle 3 ggr på en vecka och inom den veckan så glömde dom även extra låset på hans dörr så han kom lös och åt upp 5 hästars kraftfoder hinkar (morgon, middag, kväll många har två hinkar per tillfälle!!!)och glufsade i sig en okänd mängd lusern... vi fick gå med honom hela dagen och ge honom mag-tarm bakterie pulver och fodervinäger i klippt hö(för att få i honom det, blir som en gröt...) och det kalaset gick ju på 700kr... och så var man ju livrädd för att han skulle få våldsam kolik!!!

folk e riktigt dumma ibland... :crazy:
 
Det finns inte möjlighet för dig att väga upp ditt foder själv? IKEA-påsar till höet och plastburkar till kraften som förvaras nånstans så att SER om de gett din häst eller inte? I vårt stall (25 lektionshästar, 15 privatisar) får man välja om man vill köpa foder av ridskolan =de ger maten, eller om man vill ge eget kraft och grovfoder. Jag ger eget foder och vi har en foderkammaren med MORGON, LUNCH och KVÄLLshylla där man ställer sin kraftfoderburk. Personalen slänger med burkarna i pelletsvagnen när de fodrar och ser ju om nån burk inte tömts ;) Höet lägger jag i IKEAkassar och hänger under trappan till loftet och skriver MORGON osv på påsen. Dock är personalen hos oss oftast väldigt noga och brukar ha koll på om någon glömt fylla sin burk och skriver då det på tavlan. Väldigt bra system tycker jag.

Dock ger jag min häst både kvällshö och kvällskraft själv, för jag är jämt där om kvällarna och då kan hon lika gärna få höet direkt efter ridturen istället för att stå och vänta och sparka med de andra... MYCKET lugnare för henne och jag vet exakt vad min häst får.
 
Jag säger det igen FLYTTA. Man kan inte stå i ett stall där man inte kan lita på personalen.
Jag hade problem i det stall jag stod förut eftersom jag misstänkte att allt inte stod rätt till på dagtid. Varje kväll jag var i stallet så skämdes jag för att jag utsatte Novan för det stället. Nu har jag flyttat till ett annat stall och det var det bästa jag har gjort. Hästen mår bättre, jag mår bättre, det är bättre foder, det är bättre hagar, det är bättre ägare det enda jag saknar nu är ridhuset men eftersom allt annat är bättre så får det gå utan ridhus :).
 
så här jan du ju inte ha det!
Kan man inte sköta ett stall ska man inte ha nåt! :mad:
Man skall ju inte behöva sätta upp en sån där automatisk utfodrare på boxen...men å andra sidan kanske det vore en bättre idé...då borde dom ju ta det som en pik... :devil:
 
Hur kan man ens glömma att fodra en häst?
Ger man dem i ordning kan man väl inte bara hoppa över en av hästarna.
Jag skulle nog kolla på annat stall, det verkar ju inte alls seriöst.
 
hade jag kunnat väga upp mitt foder själv hade jag gjort det. men det finns ingen plats. skulle 30 hästar ha tre spannar stående...ja du kan bara tänka dig hur mycket plats det skulle ta...och sen vill ju alla ha olika foder och foderkammaren är typ 3*2 meter stor. alltså ingen plats....
det enda som finns uppvägt och som vi kan kolla är kvällshöet. det hänger uppvägt i ikea påsar. där springer jag och kollar allt som oftast eftersom mängden ofta inte stämmer där heller...

Jag funderar allvarligt på att flytta, har redan flyttat min ena häst där ifrån. kanske ska flytta denna också.
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 984
Senast: Twihard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 385
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 891
Senast: Voeux
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 331
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp