Sv: Arg!!!

beda skrev:
Varför? Jag skulle aldrig kunna ha en hund som ALLTID måste gå i koppel. Det är helt emot min syn på ett naturligt och sunt hundliv att jämt sitta fast i ett koppel, aldrig få springa fritt, rejsa av sig, hoppa och leka. :(

Det får man ta hunden till särskilda därför avsedda platser för att göra.
Om man nu inte har egen tomt för det ändamålet.
Det finns väl hundklubbar med plats för sådant?
Det är som med hästar.
Finns det inga hagar så finns det inte.
Hästar i stan får stå på stall och hästar på landet får gå i hage.

Att som här runtomkring oss ta ut hundarna på ängarna och trampa ner böndernas hö, är ett otyg.
Ängar är nämligen ofta vall och hästarnas mat.
 
Sv: Arg!!!

Du kan ju inte jämnföra en häst med en hund? :confused:
Jag kan visst släppa min häst vid en gräsplätt för att låta han beta men han skulle ju inte komma direkt för att jag kallar på honom :smirk: .. det skulle däremot min hund göra..

Ve och fasa för de som har sina hundar lösa :devil: :rofl:

Jag har min lös för att han lyder mig... :D
Och som en annan skrev här inne :bow: .. Om det skulle hända en eller två gånger under hans livs tid som han skulle "råka" stötta på en hund eller mot all förmodan skulle springa iväg och hälsa på någon hund så "so what".. Då skulle jag verkligen be om ursäkt och se det som mitt fel men som sagt världen går INTE under..
Jag kommer inte att börja ha min hund i koppel för jämna för att någon annan är JAG tycker det. :bow:
 
Sv: Arg!!!

GaurdianAngel skrev:
Har aldrig mina hund kopplad och är inte det minsta knäpp. Mina hundar får inte något ryck och om de mot förmodan skulle få det så tar det 1-2 steg innan jag har kallat in de. Tycker synd om hundar som inte har möjligheten att få göra det som är naturligt för den.
Hur ska den du möter veta att "Dina hundar" aldrig får något ryck?!?! 9 av 10 lösa hundar jag möter lyder inte sina ägare till 110 % och borde därför inte vara lösa, hur ska jag kunna veta att din hund är den 10:e???? att lägga sin hand på hundens halsband eller koppla den medans man möter andra borde alla göra av respekt för andra människor och hundar!! OCH Alla ni som har era hundar i flexkoppel (inklusive mig själv) HALA in era hundar av samma anledning som att koppla lösa hundar visa RESPEKT FÖR ANDRA MÄNNISKOR OCH ANDRA HUNDAR!!!
 
Sv: Arg!!!

Min mammas hund (famlije hund) brukar ofta gå lös, speciellt i stallet och i skogen. Till 99,9% så skulle hon aldrig sticka ifrån mamma, hon kan gå ca 20 meter före som mest men kommer sen tillbaka. Alltid när vi är i samhället så har hon kopel.

Det är alltid svårt med folk som inte har hund vet. Både de som springer fram och de som springer bort. Inte konstigt att det är hundar som biter folk när de bara rusar fram och börjar att ta på dem. Och är man tilräckligt rädd om sin hund så frågar man först innan den hälsar på andra hundar. Inte bra släpper den i flexit.

För att få använda ett flexi så tycker jag att det borde vara en kurs innan man får ett flexi. För ett felanvän flexi är lika farligt som en lös hund.
 
Sv: Arg!!!

PS ALLTID när vi möter någon så håller vi i henne i halsbandet eller dyligt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 245
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 675
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 386
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp