• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare sandy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 507
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sandy_

*Varning för en skriva-av-sig tråd...*

Jag ska tävla på lördag. En liten lokal med tre klasser sammanlagt under dagen. Och startlistorna har fortfarande inte kommit ut :crazy: :confused: :mad:

Citat från propositionen:
Avanmälan:
Skall ske onsdagen den 7 juni, tid och telefonnummer enligt ryttarmeddelande på hemsidan.
Om du inte avanmäler är du automatiskt startanmäld!

7 Juni var förra veckan och det ligger inget ryttarmeddelande ute på hemsidan. :mad: :cry:

Sv: Arg

att startlistorna inte kommit ut är inte så konstigt. men att ryttarmedelandet inte kommit är ganska konstigt. men det kanske kommer ikväll?

ska du avanmäla? :confused: eller vadå?

det är väl inget konstigt. tycker de flesta lägger upp tpy onsdag-torsdag-fredag. tror det inte ens finns krav att startlistorna måste ligga ute. men det måste framgå i ryttarmedelandet vilket startnummer du har. Men de flesta lägger ju ut startlistorna, men väldigt få som lägger ut dem så här tidigt! men ryttarmeddelande borde ju komma ganska så snart.

haha du kan ju tänka dig hur det var för mig en gång, skulle tävla på söndagen, startlistorna kom inte förrens seeeeeeeeeeent på lördagkväll (typ kl 23-24) tur att man satt uppe. Hade planerat att åka jättetidigt eftersom jag hade noll koll när jag startade, men när startlistorna kom så fick jag 2 timmar sovmorgon eller ngt :p

Fick inte listorna förrän dagen innan tävlingen nu till helgen;)

att startlistorna inte kommit ut är inte så konstigt. men att ryttarmedelandet inte kommit är ganska konstigt. men det kanske kommer ikväll?

ska du avanmäla? :confused: eller vadå?

Nej men jag är osäker på om jag är anmäld eftersom jag är osäker på om jag fått bekräftelsemeddelandet....

Tidigare ggr jag tävlat har startlistor och ryttarmeddelanden kommit ut senast 7 dagar innan tävlingsdagen....

Fick inte listorna förrän dagen innan tävlingen nu till helgen;)

haha du kan ju tänka dig hur det var för mig en gång, skulle tävla på söndagen, startlistorna kom inte förrens seeeeeeeeeeent på lördagkväll (typ kl 23-24) tur att man satt uppe. Hade planerat att åka jättetidigt eftersom jag hade noll koll när jag startade, men när startlistorna kom så fick jag 2 timmar sovmorgon eller ngt

:crazy::crazy:

Kanske dags att lugna ner sig lite annars kommer du få en hjärtattack i förtid, VAD ska du med startlistorna till idag, är du så seg så du behöver så lång tid för att planera?

Vet du inte om du är med eller inte så är det väl inte svårare än att lyfta luren och ringa kontaktpersonen och fråga, hur svårt och jobbigt kan det vara egentligen?

och vet du vad, vi som är lite äldre kommer ihåg hur det var för bara för ett par år sedan då fanns det inga startlistor på nätet, och vi klarade av att båda planera och tävla ändå, är det inte helt otroligt :angel:

Nej men jag är osäker på om jag är anmäld eftersom jag är osäker på om jag fått bekräftelsemeddelandet....

Ring/mejla o fråga. Om det är så att kvittot skickas till min mejll så skrev jag ut det, om jag inte får det så ringer/mejlar jag och frågar om jag är anmäld.
Hände en gång att jag inte blev anmäld (kom inte ihåg hur det var med kvittot då) men efter det är jag alltid noga med att få en bekräftelse att jag är anmäld. Atningen kvittot eller kontakta klubben.

Ring/mejla o fråga. Om det är så att kvittot skickas till min mejll så skrev jag ut det, om jag inte får det så ringer/mejlar jag och frågar om jag är anmäld.
Hände en gång att jag inte blev anmäld (kom inte ihåg hur det var med kvittot då) men efter det är jag alltid noga med att få en bekräftelse att jag är anmäld. Atningen kvittot eller kontakta klubben.

Jag mejlade i fredags men har inte fått ngt svar :smirk:

Ring till dom och säg att RM ska finnas ute minst en vecka innan!
Eller åtminstonde fråga varför de inte kommit in. Det kan ju ha inträffat något så de inte har haft möjlighet att lägga ut det än.

Men visst är det irriterande. Jag går alltid o stör mig på dem som lägger ut startlistor/RM sent (Sent för mig är 3-4 + dagar innan. :angel: )

Jag är inte särskilt gammal men minns klart och tydligt när man bara fick ett RM där man hade start- och hästnummer på sina hästar. Inget om klubbkompisar eller andra kompisar skulle dit, t.ex. Inte fanns resultaten på internet heller utan de fick man vara utan.

RM ska vara ute senast en vecka innan, inte alltid det är så men imo är det oftast så. Att sen startlistorna inte är ute på måndagen när tävlingen är på lördagen är knappast någon katastrof. Särskilt inte när det handlar om en lokal tävling en lördag. (Jag tror inte att det är jättemånga som tar ledigt för en sådan tävling, därmot för större tävlingar som går på vardagar.)
Härta ner dig lite, ring och fråga om du är med och vänta sen lugnt på startlistorna.

Det där kommer jag också ihåg. Det var helt perfekt.

Jag tror man har blivit lite för bortskämd nu de senare åren, faktiskt.
Skulle nästan vara bättre om det var som "förr" (dvs ca 4-5 år sedan bara :crazy: )

Fast just resultaten på nätet gillar jag skarpt. Jag är ju inblandad i tävlande och äger en ponny som tävlas, dock är jag långtifrån alltid med på tävlingarna. Då är resultaten finfina att ha :D

Imorse stod det på hemsidan att mejlen var i funktion vilket den varit sedan fredag/lördag ngn gång. När jag kom hem hade jag fått ett mejl att nu hade de lagt ut ryttarmeddelandet (vilket de har) och startlistorna kommer så fort de kan... Fick dock en mindre trevlig överaskning att tävlingarna börjar 8 istället för 9 och det tar nästan en timme för oss till tävlingsplatsen...
Första dagen på sommarlovet och allt ;)

Startlistorna har fortfarande inte dykt upp men nu vet jag iaf att jag är anmäld :banana:
Mejlade dem igår och hade nu fått svar. Vet bara att jag startar som nr. 4 i LD....

Måste åka från stallet vid halv sju snåret....
Men, men.... Sommarlovet ska ju spenderas på det man älskar allra mest :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej, vad tycker ni? På grund av att jag fick magsjukan I helgen så förstördes min vecko planering på min häst och nu är jag tveksam på...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Alla hästägare, läs nu och tänk efter! Om du hade en medryttare till din häst, som själv kommit till dig och anmält sitt intresse... 2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: TwiggyM
·
F
Tävling Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: karuso_00
·
F
Hoppning Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka