• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare sandy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 507
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arg

Var glad att det är sommar ;) Då är det iaf ljust och oftast hyfsat varmt. Det är när det blir senhöst och vinter som det börjar bli jobbigt :p
Lycka till på din tävling i vilket fall som helst :)

*Varning för en skriva-av-sig tråd...*

Jag ska tävla på lördag. En liten lokal med tre klasser sammanlagt under dagen. Och startlistorna har fortfarande inte kommit ut :crazy: :confused: :mad:

Citat från propositionen:

7 Juni var förra veckan och det ligger inget ryttarmeddelande ute på hemsidan. :mad: :cry:

Är det inte fortfarande så att startlistor ska anslås senast 45 min innan klassens start? Då måste de väl inte finnas ute på nätet heller innan? Var några år sedan jag tävlade, och mkt har ändrats sen dess (är inte helt up to date med nya TR).
Antar att det är dressyr du ska rida eftersom du vill veta startnr i förväg...

Startlistorna kan man ju vara utan, men PM SKA finnas tillgängligt senast en vecka innan tävlingen. Jag hade ringt. :devil:

Men i hoppning måste du vara på plats för att gå banan. I dressyr kan du komma tre timmar in i klassen om du rider sent. Men visst ska startlistor vara ute i tid, fyra-fem dagar tycker jag man kan begära. Fast...alla klubbar är inte så datorvana, tävlingsvana eller vad det nu kan bero på. Man får ha lite överseende och tänka på att alla som jobbar med tävling gör det på sin fritid, för att andra ska kunna tävla. Då vill man inte dessutom ha skit för det man gör.

Det vill man väl i hoppning oxå:crazy:

Varför då? Du måste ju ändå vara där innan för att gå banan osv, så då kvittar det väl om man startar först eller sist?? Jag har iaf aldrig brytt mig, man vet ju aldrig hur många efteranmälningar det kommer/strykningar som görs ändå. :smirk:
Startlistan räcker om den kollas när tiden för startanmälan gått ut, annars är den ju ändå inte aktuell. (det är alltså min syn på saken, säger inte att det är rätt eller fel, alla är ju olika)

Varför då? Du måste ju ändå vara där innan för att gå banan osv, så då kvittar det väl om man startar först eller sist?? Jag har iaf aldrig brytt mig, man vet ju aldrig hur många efteranmälningar det kommer/strykningar som görs ändå. :smirk:
Startlistan räcker om den kollas när tiden för startanmälan gått ut, annars är den ju ändå inte aktuell. (det är alltså min syn på saken, säger inte att det är rätt eller fel, alla är ju olika)

Nej det var hoppning. Men jag vill gärna veta så jag vet huur lång tid jag har på mig...
Startlistorna kom aldrig ut på internet, inte resultatet heller för den delen :smirk:

Anledningen till att jag var så desperat var att jag aldrig fick ngn bekräftelse och de tog inte emot efteranmälningar. Men jag mejlade dem och två dagar innan tävlingen fick jag reda på att jag skulle få tävla :smirk:
Men det var rent kaos där.. Startlistorna stämde inte för fem öre. Det var någon som hade anmält sig i LC/LB som stod med i startlistorna i LD/LC och en kompis på klubben som tävlar D-ponny stod som B-ponny, bara för att nämna några...

Allt detta gkorde mig extra nervös så vi vägrade ut oss...
*Skylla ifrån sig*

Men det blir ju ändå skillnad om man startar först i en klass, eller om man startar på 70:e plats.
Är man först måste man ju vara där mer än en timme innan, startar man sent kanske man inte behöver vara där tidigt alls. (Vissa behöver faktiskt inte gå banan. :angel: )

Synd att du vägrade ut dig! :(

Är dom virriga på tävlingsplatsen så gäller det att vara extra fokuserad. ;)

I know. Men jag är inte en sån van tävlingsmänniska så... :p
Tur att personalen var så trevlig annars hade jag aldrig startat LD:n ens :D (Strök mig från LC:n)

Men hur som helst så måste man ju ändå vara där innan klassen startar, och vad spelar då någon halvtimme-timme extra för roll?
Skulle inte själv ens drömma om att låta bli att gå banan, trots att jag varit tävlingsaktiv i 18 år och alltså hunnit med att rida ett antal banor.

Jag har varit på en tävling där det var minst sagt kaos: Inga startlistor tillgängliga för personalen på framhoppningen, tog emot fler efteranmälningar än vad som angavs som maxantal i proppen och startanmälda ekipage stod helt plötsligt som strukna.:eek:
Ridskolehästarna släpptes LÖSA ut i hagen, rakt över parkeringen (bara balsnören som skärmade av, lugnar inte direkt)
Veterinären kom 15 min innan första klassen startade (LIIITE jobbigt då att hinna rida fram om man har lågt startnr)
På framhoppningen var det sagt max 5 ekipage åt gången, jag räknade till 13st
GIssa vem som gick och talade om ett och annat för tävlingsansvarig :devil:
Trots en stor, fin tävlingsplats så åker jag ALDRIG mer till J**köping och tävlar!!!!

Jag har varit på en tävling där det var minst sagt kaos: Inga startlistor tillgängliga för personalen på framhoppningen, tog emot fler efteranmälningar än vad som angavs som maxantal i proppen och startanmälda ekipage stod helt plötsligt som strukna.:eek:
Ridskolehästarna släpptes LÖSA ut i hagen, rakt över parkeringen (bara balsnören som skärmade av, lugnar inte direkt)
Veterinären kom 15 min innan första klassen startade (LIIITE jobbigt då att hinna rida fram om man har lågt startnr)
På framhoppningen var det sagt max 5 ekipage åt gången, jag räknade till 13st
GIssa vem som gick och talade om ett och annat för tävlingsansvarig :devil:
Trots en stor, fin tävlingsplats så åker jag ALDRIG mer till J**köping och tävlar!!!!

Det var lite kaos på framridningen här också... För det var jättekonstigt :p...
Men jag ska förklara, eller jag ritar istället :p

11797892.jpg

Fin bild jag vet :angel:
Men banan är iaf till höger. De sa att max 8 ekipage på framridningen (ingen som kollade) och max fem ekipage på framhoppningen (ingen som kollade där heller, och inte hade de några funktionärer där).
Mellan framridningen och framhoppningen så var det ett dressyrstaket. :smirk:
Så ja, lite rörigt var det :angel:

Självklart vill jag ju veta om jag startat tidigt eller sent. Startar jag tidigt så måste jag vara där innen jag ska gå banan och rida fram. Startar jag sent och det är många starter så väljer jag kanske att komma när klassen redan har börjat och lära mig banan från läktaren.

Men hur som helst så måste man ju ändå vara där innan klassen startar, och vad spelar då någon halvtimme-timme extra för roll?
Skulle inte själv ens drömma om att låta bli att gå banan, trots att jag varit tävlingsaktiv i 18 år och alltså hunnit med att rida ett antal banor.

Måste man väl inte. Jag har varit tävlingsaktiv i typ 10 år mindre än dig och jag väljer ändå att hoppa över bangången om det är många starter och jag startat sent.

Skulle inte vilja hoppa över bangången med någon av de hästar jag tävlat (bortsett från min första kanske (lånehäst), men då behövde jag gå banan för att lugna ner mig...)

En väldigt känslig för skiftningar i underlaget, en STOOORgalopperad (tog oftast 2 galoppsprång när det skulle vara 3 långa...) och sedan mestadels unghästar. Trots att jag ridit mkt unghästar så har jag, med något undantag, varit på plats i tid för att gå banan innan avd A börjar. Dels är det nyttig miljöträning för hästen, dels så har jag större chans att se svårigheterna i banan genom att titta på de (oftast) mer rutinerade hästarna, och på så sätt alltså underlätta för min häst, som är ute för att lära sig.

Skulle inte vilja hoppa över bangången med någon av de hästar jag tävlat (bortsett från min första kanske (lånehäst), men då behövde jag gå banan för att lugna ner mig...)

En väldigt känslig för skiftningar i underlaget, en STOOORgalopperad (tog oftast 2 galoppsprång när det skulle vara 3 långa...) och sedan mestadels unghästar. Trots att jag ridit mkt unghästar så har jag, med något undantag, varit på plats i tid för att gå banan innan avd A börjar. Dels är det nyttig miljöträning för hästen, dels så har jag större chans att se svårigheterna i banan genom att titta på de (oftast) mer rutinerade hästarna, och på så sätt alltså underlätta för min häst, som är ute för att lära sig.

Okej, men bara för att du alltid är där och inte behöver veta startnummer så betyder det inte att det är så för alla. Jag ska te.x tävla om ngn vecka, startat inte i första klassen utan dom 2 sista. Självklart vill jag veta hur många det är i första klassen och sen om jag startat sent eller tidigt i min första klass. Om jag startar sent så kan jag ju räkna ut så jag är där kanske när första klassen har slutat, men startar jag tidigt så måste jag kanska vara där innan klassen är slut och börja rida fram.

Okej, men bara för att du alltid är där och inte behöver veta startnummer så betyder det inte att det är så för alla. Jag ska te.x tävla om ngn vecka, startat inte i första klassen utan dom 2 sista. Självklart vill jag veta hur många det är i första klassen och sen om jag startat sent eller tidigt i min första klass. Om jag startar sent så kan jag ju räkna ut så jag är där kanske när första klassen har slutat, men startar jag tidigt så måste jag kanska vara där innan klassen är slut och börja rida fram.

Har aldrig sagt att det är samma för alla, har tom skrivit "det är alltså min syn på saken, säger inte att det är rätt eller fel, alla är ju olika" (vilket du även citerat i ett av dina inlägg)
Hur många starter det är i respektive klass brukar ju alltid stå i ryttarmeddelandet, iaf har jag aldrig varit med om motsatsen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej, vad tycker ni? På grund av att jag fick magsjukan I helgen så förstördes min vecko planering på min häst och nu är jag tveksam på...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Alla hästägare, läs nu och tänk efter! Om du hade en medryttare till din häst, som själv kommit till dig och anmält sitt intresse... 2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: TwiggyM
·
F
Tävling Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: karuso_00
·
F
Hoppning Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka