Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min L fick, av två olika welshdomare 6a på typ (och totalt 33 p...) ena veckan och 8a på rastyp andra veckan som föl. Domaren som gav 8a på typ som föl gav honom höga fina poäng ett år senare med, och även då otroligt förtjust i rastypen som var "Utmärkt!" ;) Det mesta var utmärkt, sen fnattade han bort gångarterna så stannade på 38 poäng dock, men BIR.
 
Det var samma för en vän till mig. Hon ställde ut sin hund som blev exellent, fick hederspris och BIM heter det väl.
Gången efter fick hon bara ett very good.
Så det är verkligen tycke och smak hos domarna.

Det var lite lika med min vovve där, men hon får skylla sig själv för att hon missade sitt exellent :meh:
 
@Matmissbrukaren Vilken skum domare :p

@Nepenthe Åh så trist att behöva ta bort båda två, det är väl inte hon som hade en treåing också?

Idag fick vi sällskap av shettisen och dennes ryttare! Nangijala tycker att han går lite söligt men fogar sig ändå i takten. I med att hon innan vilan hade en period där hon bara tjöt och sparkade har jag försökt hålla henne sist, men hon har inte visat några tendenser till det igen så kanske det bara var nåt tillfälligt :) Galoppen gick bra med. Sen kom vi till en liten backe vi brukar låta hästarna galoppera uppför. Shettisen taggade ju till så fort vi närmade oss och for iväg som ett skott. Nangijala hakade på direkt, galopperade några meter och drog sedan ner huvudet och stutsade som bara den. Nu orkar hon ju ta i mer så det är minsann inte lika lätt att hiva upp huvudet och få henne framåt igen men idag hade jag iallafall rätt sadel med lagom sadelgjord så den gled bara fram litegrann :D
 
Det var samma för en vän till mig. Hon ställde ut sin hund som blev exellent, fick hederspris och BIM heter det väl.
Gången efter fick hon bara ett very good.
Så det är verkligen tycke och smak hos domarna.

Det var lite lika med min vovve där, men hon får skylla sig själv för att hon missade sitt exellent :meh:

Det är lite som med dressyr, en del domare vill man inte rida för och andra mer än gärna ;)
 
Tömkörningen med Calle igår var otroligt nyttig.

Han arbetade bara i skritt igår, på att gå saaaaakta och på att öka om vartannat. Vingligt i början, stabilt på slutet. (När han förstått vad som förväntades av honom.
version-989822a623c44eccaa9deccc34531103

version-8bddc6567de80778eb8de0f599d6f24a


Nu ser han sådär liten ut igen, hahaha. Men tjejen som tömkör är längre än mig, som är 180. :)
 
@tengstrom Hur går det med såret på din häst?

Jodå, hon gick ut förra veckan igen på betet, fortfarande lite svullen runt såret men hon har ej ont och verkar helt normal för övrigt så då tog jag ut henne. Hittade henne igår med ett nytt sår men det verkar iallafall ytligt den här gången, pjuuh! Nu måste hon hålla sig fräsh då jag åker på semester i helgen i en vecka sen är det bara en vecka kvar för donnan på betet tills vi byter stall och stallar in :)

Vi firade för övrigt 1år tillsammans igår, shit vad fort tiden har gått :)
img_20140811_191600_53e9d7752a6b22082210b6f4.jpg
 
Jag missade vår ettårsdag, trodde det var den 20de Augusti men var visst Juli

Va ute med min sportponny igår och har nog hittat hans kall, terräng :crazy: och grejen är att JAG tycker det är kul med :angel:
Dressyrtant som jag hade tänkt o bli (han får stå ut med de också)
Men de finns en stig o skogen med nån gren + ett träd som ligger över o vilken jäkla fart! Full galopp och han hoppar riktigt bra (de måste han göra eftersom ja e sämst på hoppning och hjälper inte till med avstånd alls)
Skitkul var det iaf :D såg nog inte kloka ut
 
@Matmissbrukaren Första gångerna var det skräckblandad förtjusning men nu var det skitkul! Hur trivs ni i nya stallet?

Vi trivs bra än så länge :)
Det är en stor skillnad mot förra stallet men jag tror det blir bra när vi kommit in i dom nya rutinerna.
Dunder trivs även om han inte har någon hagkompis just nu. Valacken han kan gå med i vinter är på betet och Dunder kan inte gå där eftersom det går ston i hagen.
Sen är det vissa hästar jag inte vill att han går med även om dom är valacker. Dom är alldeles för dyra för att jag vill känna något som helst ansvar om Dunder skulle orsaka en skada på dom.

Jätteskönt med ridhus :love:
 
Nu är vi äntligen lite på G efter sommarvilan!

Har haft dressyrtränaren på besök idag.
Hon hjälpte mig att kolla mina sadlar och båda låg bra (tack för det!!)
Sedan linade vi lite och som avslutning satt jag upp och red i skritt och trav!

Walle skötte sig super! Kändes tom lite mer balanserad i traven nu efter sin vila. Den har verkligen gjort honom gott!
Kom överens om att jag fortsätter på samma sätt framöver så stämmer vi av någon gång då och då.

Är så tacksam över att ha denna hjälp av tränaren!
 
Nu är vi äntligen lite på G efter sommarvilan!

Har haft dressyrtränaren på besök idag.
Hon hjälpte mig att kolla mina sadlar och båda låg bra (tack för det!!)
Sedan linade vi lite och som avslutning satt jag upp och red i skritt och trav!

Walle skötte sig super! Kändes tom lite mer balanserad i traven nu efter sin vila. Den har verkligen gjort honom gott!
Kom överens om att jag fortsätter på samma sätt framöver så stämmer vi av någon gång då och då.

Är så tacksam över att ha denna hjälp av tränaren!

Åh va roligt! :banana:
Jag ska träna i morgon :o:eek::crazy::nailbiting:
 
Nu är vi äntligen lite på G efter sommarvilan!

Har haft dressyrtränaren på besök idag.
Hon hjälpte mig att kolla mina sadlar och båda låg bra (tack för det!!)
Sedan linade vi lite och som avslutning satt jag upp och red i skritt och trav!

Walle skötte sig super! Kändes tom lite mer balanserad i traven nu efter sin vila. Den har verkligen gjort honom gott!
Kom överens om att jag fortsätter på samma sätt framöver så stämmer vi av någon gång då och då.

Är så tacksam över att ha denna hjälp av tränaren!
 
Jag är också igång nu med Imbra. Idag trailade vi till en utebana där jag tog lektion av en för mig ny tränare. Det kändes jätte bra. Jag fick aktivera henne hela tider med vändingar, volter, volt tillbaka, övergångar . Jag är jätte nöjd.
 
Idag blev det körning! Och min groom kunde filma. Korten med systemkameran uteblev dock.. Det började att regna precis när vi kom till vallen.. Surt.. För då blir det halt i gräset.. :(

Men annars var allt bra :)
 
Idag blev det körning! Och min groom kunde filma. Korten med systemkameran uteblev dock.. Det började att regna precis när vi kom till vallen.. Surt.. För då blir det halt i gräset.. :(

Men annars var allt bra :)
Vilken munter film! :) Och vilken duktig häst!!
Måste vara en fantastisk känsla att kunna åka bakom sin häst!
Jättekul att se...
 
Amaranthe börjar växa ikapp sin storasyster.... hon skulle ju inte bli så stor:eek:

Amaranthe till vänster och Nightwish till höger
10574343_858331427510656_7760143491200767967_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
4 657
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Liten
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: movi
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp