Argh.. word-problem..! Hjälp!

Lenis

Trådstartare
Ska skriva dokument o word och när jag trycker på enter hoppar den dubbelt avstånd, dvs det blir nytt stycke och inte ny rad.. var i hela friden ändrar man detta??

/oteknisk.nu

Sv: Argh.. word-problem..! Hjälp!

Har ändrat till 1,5 (ska vara det enligt mallen jag har att gå efter, ska skicka in ett dokument så d måste va rätt) men jag vill ju ha att kunna byta rad bara.. radavstånd blir ju vanliga avståndet utan att man trycker enter, väl?

Nu blir det alltså, när man skriver dialog:
-Hej

-Hej hej

Istället för
-Hej
-Hejhej

Förstår du hur jag menar? :o

Om du högerklickar och väljer "Stycke" kan du där ange avstånd före/efter stycke, för enskilda stycken. Om du i menyn klickar på "Format" och sedan "Formatmall" kan du peta på mer generella inställningar.

Kan det vara så att du har senaste word? Isf blir det automtaisk så och man kan ändra det lite enkelt genom att klicka i den andra vita rutan från vänster.

Det finns olika alternativa rutor uppe vid menyfältet som heter t.ex. "rubrik" o.dyl. Jag tror du har "normal" ifylld nu, men om du klickar i den till höger om den (tror det står något i stil med "inget radavstånd") så kommer du uppleva det som vanligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
22 575
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Sharpless
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 079
Senast: Blyger
·
Bukefalos Om jag skriver och har tryckt på enter för nytt stycke, skriver lite och därefter raderar en bokstav så raderar datorn även det som...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24