Ariat ridskor

Elegant machinery

Trådstartare
Någon som vet hur de är i storlekarna? Min syster ska til usa och de är betydligt billigare där, funderar på om hon ska köpa hem ett par till mig. Men hur är dem egentligen i storlekarna? Om jag har 38-38,5 annars, vilken storlek tror ni man ska satsa på?

Sv: Ariat ridskor

jag tycker att de är som vanligt i storlekarna!

men jag tog en stl större för att ha plats med en extra socka!

vad kostar dom i USA?

jag tycker det ä vanlig, jag är lite bfe om foten o har normalt 37, tog 37.5 för att inte mosa tårna.

Jag tycker nog också att Ariat är vanliga i storlekarna, men jag har smala fötter, vet inte hur det är med annan "fotform"?
Jag har fler par med ett par en halv storlek större än de andra men det är ingen jätte skillnad med en halv storlek tycker jag så är du osäker, kanske ta den halva storleken större, beror på hur du vill ha dem att sitta.
Hoppas du blir nöjd! Jag vill bara ha Ariat :love: nu!!!

kolla den här länken hur man kan mäta sina fåtter för att hitta din storlek ,jag följde det sättet och min Ariat sitter perfekt.
http://www.zappos.com/measure.zhtml.
Kom ihåg att 1 cm är 2.54 inch.
Ställ foten på ett papper och rita ett sträck framför den längsta punkten alltså stortån och ett sträck bakom hälen.Tänk på att sträcket skall vara rakt nedanför.Mät och dividera med 2,54.

Marie (helt ny få forumet)

100-150 dollar verkar man kunna få dem för, vilket är lite skillnad från Hästgallerian :p Så bra att de är normala i storlekarna, lite lättare att beräkna då. :)

På ena paret har jag min vanliga storlek. På det andra en halv str större. Och på det tredje paret en halv str mindre. Så de är väl ganske normala skulle jag tro.

Jag har storlek 38 och det motsvarar 7.5-8 för ARIAT. Inte små i storleken. Underbara skor och stövlar, supernöjd.

Kanske ;) Vi får se, inget är säkert än

EmelieR - haha, jo jag känner till det :D Vi är nog ganska lika på den punkten ja

marknadens absolut skönaste och bästa ridskor, iallafall enligt mig och många andra, de är lite dyra(men värda sitt pris) och därför kanske det kan löna sig att köpa de utomlands.

om du söker lite, så kommer du hitta info och bilder.

Har du köpt några Ariat skor än?
PMa mig vart om du köper dina om det blir så att du köper några från ett EU land. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka