aromaterapi, vilken basolja?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 230
L

lill_flesky

tänka blanda iordning lite massageolja med lavendel till pållan, men vad ska man använda för typ av basolja?

har lavendelolja hemma som ja använt till insektsmedel, så när jag ändå hade den hemma så är det ju onödigt att köpa nytt

Frågar som C_L, varför inte? Jag gillar att ha någonting att "jobba" med, jag vet inte varför riktigt, men tycker att det känns mer naturligt på något sätt att ha någon slags kräm eller liknande, brukar använda arnika gel i vanliga fall.
Sen har ju också lavendel många positiva egenskaper förutom att det luktar gott, bla muskelavslappnande, lugnande mm.
Så varför inte?

på människor kan man använda vetegroddolja, och det kan ju användas som fodertillskott till hästar. fungerar bra, är lite tjockare än matoljor.

Solrosolja går att använda om det inte finns något annat. Men den bästa bäraren (som oljan kallas i dessa sammanhang) är kallpressad jungfruolja ("extra virgin").
Finns att köpa i affären det med.

Mvh

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
832
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 908
Senast: EZMK
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka