Arrende som bryts

Så vad händer nu?
Jag menar om inte ens kommunens jurist tycker det är OK.....
I ditt ställe hade jag tagit kontakt med jurist/advokat som kan arrendelagstiftningen t ex hos LRF Konsult och rådgjort. Det är inte rätt det du blir utsatt för och någon som kan se avtalet och kan lagen kan hjälpa dig bättre än någon på nätet.
Kanske jag lite försynt hade upplyst Kommunen om att jag tänkte anmäla dom för urkundsförfalskning. Ibland kan det räcka att visa att man vet att dom har fel och att man är beredd att agera.
 
Jag sa till kommunchefen och bygg och planchefen att det är urkundsförfalskning, och att mitt orginal inte kan skilja från deras orginal. De skickade en uppsägning till mig på ovanstående kontrakt och jag svarade att de säger upp ett kontrakt jag inte har, eftersom beteckningen inte stämmer med mitt och ändringen inte ens är en åker. Då svarade kommunchefen att då säger vi väl upp det andra med........ Det är årsvis så frågan är om man ska slösa på att avlöna en jurist om jag ändå blir av med marken. Men att de medvetet bryter mot lagen och deras egen jurists utalande, gör mig skogstokigt arg. De har ju sålt en del av mitt kontrakts mark så de försöker rädda sitt skinn för olagliga affärer rakt igenom. Vill bara tala om hur det kan gå till i kommuner med anställda med storhetsvansinne eller kejsarkomplex eller vad det är...........kanske pengar i något led.....
 
Om du känner att det är kört och inte lönt att ta hjälp hade jag om jag var i ditt ställe vänt mig till press/TV.
Det finns både tidningar och Tv-program som gärna tar upp sådant här. Det brukar inte uppskattas av oärliga politiker och det är ett bra sätt att varna andra.
 
Arrende är en sak, att hyra är något annat. Trots flera inlägg har jag ännu inte förstått om du hyr eller arrenderar? Vår förening har ett arrendekontrakt, ett sådant har bara uppsägning från arrendator enligt överenskommelse. MEN om markinnehavaren avser att skifta inriktning, genom att frångå arrendet så är det fullt möjligt ja. DVS, om de vill anlägga en parkering, så kan de genom en uppsägning av 36 månader ta all din mark.
 
Om du känner att det är kört och inte lönt att ta hjälp hade jag om jag var i ditt ställe vänt mig till press/TV.
Det finns både tidningar och Tv-program som gärna tar upp sådant här. Det brukar inte uppskattas av oärliga politiker och det är ett bra sätt att varna andra.


Skulle också gå till media. Lokalpressen åtminstone borde vara intresserad, det hela är så märkligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp