Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Asbergers

Diagnos - visst, visst.
Men han får i alla fal inte slåss eller puttas.
Och det är bara för föräldrar, lärare och barnet själv att lära sig.
Omvärlden kan inte leva i en evig hänsyn.
Det går inte.

AS-personen måste själv lära sig att hantera sitt handikapp.
Med våld som ger terrorvälde så kommer han bara att med tiden bli totalt utesluten ur all gemenskap som finns.
De andra barnen måste få vara barn och leva som barn.

Fast det finns självklart BRA sidor hos de här personerna också. Jag har svårt tt dissa nån bara sådär rakt av. Men jag har begränsat mitt umgänge. Sambon och sonen träffar dem betydligt oftare än vad jag gör.

Det är bara jag som har så vansinnigt kort tålamod med människor ibland (kan bero på AS, utreds just nu).

Men ja, det bör understrykas att alla med AS inte är som de som beskrivs i tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Nu har topplocket gått här och jag behöver er hjälp och reda i om jag är orimlig eller inte. I början av mars gick ett pingisrack... 2
Svar
28
· Visningar
3 181
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 431
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka