Åsikter och erfarenheter kring fribetäckning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Gogo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 841

Gogo

Trådstartare
Har hittat en hingst som nu hamnat på "funderarlistan", men den står på fribetäckning. Är detta vettigt? Någon som har erfarenhet kring detta?

Det gäller shettis.

Sv: Åsikter och erfarenheter kring fribetäckning?

Jag tror att du har svårt att hitta shettisar som inte går på fribetckning, möjligen att du kan be att få det handbetäckt första gången.
Vi har haft både fri och handbetäckning med våra hingstar, visserligen annan ras, welsh alla sekt. Jag tycker att det har funkat bra, våra hingstar har varit bra mot stona och vi har haft bra koll på när stona har blivit betäckta.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 411
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
2 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett
  • Shettistråden del II
Tillbaka