Åsikter om Pfiff gino dressyrsadel

Sundbro

Trådstartare
Denna tråd vänder sig till er som har eller har ridit i Pfiff gino dressyrsadel. Behöver veta vad en normal storlek motsvarar i grader. Sitsen hur är den, rymlig eller trång. Vad passar den för typ av hästryggar? Kvalitè?

Sist men inte minst - ni som har denna sadel eller har haft vad är er åsikt om den. Negativt och positiva grejor. Vet att den ligger i den billigare prisklasserna men är den något att ha?

Mycket tacksam för svar.

Sv: Åsikter om Pfiff gino dressyrsadel

Jag får hem en för provning efter helgen, så jag kan nog skriva ett (väldigt amatörmässigt, dock) utlåtande senare i veckan.

Nu har jag fått hem sadeln, men kommer dock inte ens så mycket som provsitta i den då den tyvärr var alldeles för smal för min häst. Kan vara något smal bomvidd, jag beställde en normal till min häst som ligger mellan normal-normal mot vid.
Jag upplevde dock att bommen var bra i övrigt på hästen som är av den rakare typen. Verkade vara helt okej kvalité för det extremt låga priset, jag hade ärligt talat förväntat mig något som kändes mycket billigare och sämre.

Nu satt jag ju aldrig upp, men tyckte att sitsen (min är 17,5") såg något trång ut.

Senast ändrad:

Jaha, då är den nog inget för min pålle vars rygg är rak och lite överbyggd. Tack iallafall :)

Liknande trådar

Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 778
Senast: oki
·
Utrustning Nu är jag på jakt efter en dressyrsadel och ber er guida mig kring några av Passiers och Stubbens dressyrmodeller! Just nu har jag en...
Svar
8
· Visningar
3 512
Senast: Hanna_Z
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 140
Senast: cirkus
·
P
Utrustning Är på jakt efter nya sadlar till min häst. Både dressyr och hopp. Har provat lite olika men blir inte riktigt klok på hur hästen...
Svar
13
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka