Äta levande mat?

Det är du inte ensam om. Jag har varit på en restaurang som serverar "Grönsaker i vegetarisk ostronsås" :confused:

Det kan mycket väl vara korrekt och baserat på djurlika ersättningsprodukter . En av anledningarna att jag i en annan tråd är förundrad över att göra vegprodukter så köttlika som möjligt och till och med i vissa fall använda vilseledande namn.
 
En del växter rör sig ju också, och regerar på stimuli från sin omgivning, efter att de plockats/halshuggits ;)


(Det sista var ett skämt, jag vet att växter är växter).
Ja vem har inte hört en morot skrika när den dragits upp ur jorden och precis ska stoppas in i munnen? :eek:
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 231
Senast: hastflicka
·
Mat Till helgen ska jag, mamma och äldsta sonen till Liseberg, på hotell och ha mysigt. Vi har missat att boka mat på hotellet, Hotell...
Svar
7
· Visningar
424
Senast: Kirre
·
Mat Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: zarmino
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp