Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just köttfärs, även tillagad, skäms lätt vad jag förstår.
Ät litegrann, vänta några timmar och se om du mår bra eller inte.
En gammal klasskompis till mig gjorde samma som du och åt resterna till lunch nästa dag. Han blev rejält sjuk.
Det är mycket möjligt men hur stor är sannolikheten? Jag har aldrig ställt in köttfärsåsen i kylen på kvällen utan den står alltid på spisen över natten. Eftersom jag alltid gör storkok så står den ofta flera dagar i kylen efter det. Trots detta har jag aldrig blivit matförgiftad hemma.
Antingen har jag plåtmage långtutöver vad som är normalt eller så är hygienhetsen överdriven
Jag glömde köttfärssåsen på svalning på spisen över natten.Imorse var den precis så sval och redo att sättas in i kylskåpet som man bara kan önska. Det luktade inte konstigt.
Går det att äta resterna?
Det vet ju alla att bäst före = dödlig efter.
Jag är bara så sjukt trött på människor som slänger fullt ätlig mat och som bidrar till matsvinnet. Som om planeten har råd med det liksom? Näe, fy.
Jodå, det är dödligt efter! Det är därför jag är så noga med att inte äta utgången mat, jag vill nog inte riktigt dö än i alla fall.
Nej, jag hade inte ätit maten. Inte en chans, jag hade inte kunnat få ner en bit rent psykiskt, och hade jag lyckats svälja det hade jag fått springa på dass och spy, för jag klarar inte sånt.
Mat ska var färsk.
Kan inte bestämma mej för om du är ironisk eller inte
Men iaf, hos mej dricks mjölk och äts mat som har "gått ut" men inte luktar eller ser "konstigt" ut.
Just maträtter som kräver att det svalnar innan man ställer undan (läs grytor, lasagne mm) står ofta över natten i rumstemp för att svalna innan de ställs in i kylen, äts upp inom (max) 7 dagar... Aldrig blivit sjuk av mat.
Jag blir så trött på den här överhygieniska kulturen som växer fram på vissa håll i samhället. Människor är inte gjorda för att leva i en desinficerad värld![]()