Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var där med jobbet i mars och skulle absolut rekommendera en tur upp på Akropolis. Jag hade bara 4 timmar vilket var lite för lite för att hinna med att se hela muséet, så jag spenderade bara runt en timme där och prioriterade sen att ta tid på mig uppe på själva Akropolis istället vilket var väl värt. Supervackert och fin utsikt över staden!Ska åka till Aten med jobbet. Finns det något typiskt/trevligt man kan köpa med hem till sambon? Finns det några sevärdheter i Aten? Kommer förmodligen mest att se insidan av ett konferensrum, men någon liten lucka kanske det blir.
Googlade på Akropolis och det måste man ju se!Tack för tipsen även om mars låter som en betydligt trevligare årstid att resa än december
Är Akropolis utomhus?
Ja och har man bara en så måste det bli Akropolis.@mandalaki
Jo jag har ju förstått att Grekland är antikens vagga. Tyvärr kommer jag nog mest att bevittna insidan av ett konferensrum, men någon liten utflykt måste man få kosta på sig![]()
Ja, det har öppettider och inträdesavgift.@mandalaki
Visste inte att alla de där historiska byggnaderna var samlade på ett och samma ställe och i Aten dessutom. Parthenon har jag bara sett på bild innan, jag bodde nämligen på ett studenthem i Uppsala som hette så
Vet du om området är inhägnat och om man bara kan besöka det vissa tider?
Om det finns sevärdheter i Aten? Hela jäkla stan är en sevärdhet.<snip>.