Äter upp sig själv!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Medea_1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 855
M

Medea_1

Har ett problem med "min" häst på 6 år från tyskland! Han "äter" upp sig går med huvudet mellan frambenen och tror att han är jätte snygg där! Försöker rida han fram till hand som man ska har jag lärt mig iaf. Och får han där inte som han vill så stegrar han sig och skakar på huvudet! Han har alltid väldigt brott iaf i skritten traven är gör skön men galoppen är som att sitta på en trä bock men det har igentligen inget att göra med hans gång stil! Tycker tyskarna om att spänna in sina hästar mye eller vad kan det vara!!!??? Vad kan jag använda för att hjälpa honom upp?? Ett uppcheck eller hur det nu stavas som man har till travare iaf??

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Äter upp sig själv!!

Kanske jobba honom från marken - öva lång och låg i kapson (jo, jag rider akademiskt men vi har faktiskt riktigt bra övningar! :angel: :idea: )
Han kanske förstår lättare från marken och du har lite lättare att visa honom när du inte sitter på ryggen.
Det behöver inte ta särskilt lång tid att lära honom detta och sen när du sitter upp förstår han lättare vad du menar - kapsonen har du förstås kvar och rider med till att börja med! ;)

Jag utgår naturligtvis från att hästen är frisk och checkad.

Lycka till!

Sv: Äter upp sig själv!!

du kan ju alltid testa en pessoalonge (tror att jag stavade rätt?) det är en sele som man sätter på och antingen longerar eller låter hästen springa runt i ett ridhur själv( om den ska pringa runt själv måste den avar lyhörd!). den gör så att hästen MÅSTE jobba med bakdelen och då kommer huvudet fram då han inte kan krypa ihop:idea:
funkar jätte bra på hästar som har svårt att balansera upp sig själv eller kryper ihop!

jag är inte så bra på att beskriva men hoppas att du förstår!:p

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: LuckyMe
·
Ridning köpte en ny häst för 6 veckor sen. de första 4 veckorna var hon fantastisk och jätte härlig att rida. jag började kolla upp tävlingar... 2
Svar
22
· Visningar
7 334
Senast: Vingra
·
Träning :crazy:Hej! På min speciella ridskola så finns det en häst där som heter Luella hon är ca 1.58cm. Hon är snäll att hantera i boxen...
Svar
4
· Visningar
1 605
Senast: Sirap
·
Western Min ponny blir otroligt het och stressad när jag börjar arbeta med henne, ibland går det fint när hon sänker nacken. Men när hon tycker...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025