återbesök efter MA

Piruette

Trådstartare
Var på återbesök igår för att kolla att allt kommit ut med Cytotec...

hade inga "fosterrester" kvar (som läkaren sa) men dock blod o slem (ursäkta infon :o ), så fick mer cytotec att ta, men denna gången fick jag 7!!st tabletter o jag skulla ta dom oralt, först 3st, sen 2st efter 3tim o sen 2st igen efter 3 tim.... tog den sista kl 21.45 igårkväll
hon tyckte det va "konstig" att jag inte blött så mkt innan, så nu tänkte jag att jag kanske skulle fått den där "förblödarkänslan" alla pratar om.. så jag väntade o väntade o jag väntar ännu...
inte ens lite blod har det kommit :confused:

fick även antibiotika för infektion.. är det vanligt att få infektion efter missfall??

vet att jag borde frågat min läkare allt detta men jag är lite rädd för henne...:smirk: hon är supertrevlig o verkar väldigt duktigt men jag tror att jag bara tänker på att det var hon som sa att mitt barn inte levde o då vill jag helst inte höra ngt från henne... hon kommer ju med dåliga nyheter:crazy:

usch, jag hade ju hoppats att allt skulle vara bra ju... :( o nu blir jag jättenervös att ngt är fel o att jag aldrig ska kunna få barn osv osv... :cry:
o så va jag tvungen att sjukskriva mej från jobbet igen... (man blir ju så rik på att vara sjukskriven) suuuuuck!

men det kanske är vanligt att man får göra ett sista ingrep för att få ut allt...??
 
Sv: återbesök efter MA

Det blir ju ett sår där moderkakan suttit, ligger de då blod och slem kvar så kan det ju bli en infektion, så jag tror antibiotikan är i förebyggande syfte, tänk dig själv ett sår och så har man ett plåster på det med en massa gammalt gojs :crazy:

Trivs du inte med din läkare vänd dig till någon annan, du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen först å fråga 1177 tror ja nummret är.
 
Sv: återbesök efter MA

jo, det kanske inte är ngt konstigt egentligen..

men jag tycker det är konstigt att det inte händer nånting... det fanns ju det som skulle ut sa hon igår, o nu är det mer stop än innan... :crazy:
 
Sv: återbesök efter MA

jo, det kanske inte är ngt konstigt egentligen..

men jag tycker det är konstigt att det inte händer nånting... det fanns ju det som skulle ut sa hon igår, o nu är det mer stop än innan... :crazy:

Hur mår du då? Feber osv? tycker inte att det är jättevanligt, men heller inte så ovanligt att man får skrapa efter missed ab. Ska du på nytt återbesök? Den doseringen av cytotec är det vanliga vid missed ab. Iaf där jag jobbar.

Ang att du inte skulle kunna få barn i framtiden tycker jag inte att du ska oroa dig för! Det är ju som ett "vanligt" missfall fast att resterna inte kommer ut. Drabbades av samma sak, men valde skrapning direkt, o nu sitter dotra snart 3 mån i knät som vill göra ngt annat än att surfa...

lycka till nästa gång!
 
Sv: återbesök efter MA

nej, jag mår ju bra förvisso.. , men känns ändå konstigt att inget kommer, nu är det inte ens vanlig blödning längre.. *envis* :smirk:

ringde dom idag igen, men dom blev mest irriterade tror jag... :angel: jag sa att jag ville ha en tidiagre tid(än tisdag nästa vecka) för att kolla hur det stod till, eftersom om jag nu måste göra en skrapning, säg att jag får den tiden 1v efter återbesök, ja, då är det sjukskrivning igen, samt att det dröjer ännu längre innan mensen kommer igång o jag ens kan tänka på att börja göra barn igen..

förstår du hur jag tänker? :o
 
Sv: återbesök efter MA

Jag förstår dig... O det känns naturligtvis inte så kul att veta att det finns något därinne som inte ska vara där... Hur långt gången var din graviditet?

Det kommer gå bra, om det blir till att göra barn om 1, 2, 3 el 12 mån kanske inte gör jättestor skillnad? För DET barnet kommer att vara det bästa barnet, det du förlorat var aldrig meningen att ni skulle ha. Ni bara lånade det en liten stund.

Mitt eget missfall tog jag konstigt nog inte speciellt hårt. Det kändes helt enkelt som att kroppen stöter bort det som inte bli. Hoppas att du förstår vad jag menar...

Eftersom jag själv brukar sitta o svara på samtal av bl a patienter i din situation så kan jag med största sannolikhet säga att de inte blir irriterade för att du ringer. Möjligen att det låter så om de har extremt mycket, men då är det ju rent oproffesionellt av dem! Eller hur?

Kram på dig!:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 621
Senast: Saigon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 187
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp