Återköp av häst?

Visst är det konstigt att folk ber om råd och sen bara lägger av med sin tråd.... :confused:jag som är jättenyfiken på det du frågade får ju inte reda på hur det går.
Det är inte första gången det händer. Jag menar inte att dom måste göra som alla säger - herregud vilken röra det skulle bli - men åtminstone ge besked.

Eller bröt hon armarna kanske när hon red sin nya häst och kan helt enkelt inte svara. :D
 
jag tycker nog att skal låta den acklimatisera sig lite bättre först, innan du ger upp. Det tar upp till sex månader ett år att rida in sig på en häst så att din häst just nu inte är så som du tänkt dig kommer troligen att ändras.

ta hjälp av någon hemmavid så att du bibehåller ditt eget förtroende.
 
Dessutom...

I den här tråden är hästen en valack och i andra trådar i andra forum är det ett sto.... Konstigt!
 
Re: Dessutom...

Mysteriöst beteende, jag som har fullt upp med att göra "seriösa" inlägg o trådar, skulle aldrig ha tid att hitta på.....
 
Stackars dig! Men har du pratat med den förra ägaren? Den kanske tar lite tid på sig att acklimatisera sig? Du beskriver inte vilken typ av problem du har så det är svårt att ge något konkret råd till dig.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 955
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 060
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 454
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 523
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp