Bukefalos 28 år!

Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det var ju inte min fråga, vad hjälper det om du sitter i kylan med en punktering och ingen har tid att åka för att så många andra kört fast. Om du kan byta själv så hade då inte jag suttit och väntat i kylan utan bytt och åkt vidare. Jag har fått punktering flera mil från närmsta tätort med massor med bilar som åkt förbi, när folk inte ens stannar vid olyckor så inte ska du tro att någon stannar för att du fått punktering. :cautious:

Fast när man har punktering brukar man ju inte byta däck nuförtiden. Jag har en ny polo från i fjol, den har inget reservdäck utan en sån där spray som man temporärt lagar däcket med.
 
Byta däck på bilen var bland det första min pappa lärde mig när jag köpte min första bil. :) Ni som inte kan, vad gör ni om ni får punktering? Sitter och väntar på en bärgare? :confused:

Jag har aldrig råkat ut för en bult som inte går att lossa, men jag tycker det är oansvarigt av de som byter däcken om de drar åt bultarna så det inte går att få loss dem sen om man måste. De som bytte åt mig sist gick runt efteråt och kände på alla bultar att de inte satt för hårt, sen kollar jag alltid efter nån vecka att det fortfarande sitter. En kollega fick stanna två ggr på väg till jobbet, de hade inte dragit åt dem ordentligt så när han kom fram var det bara två kvar på ena hjulet. :crazy:
Nu är det ju vanligt att nya bilar inte är utrustade med reservdäck utan bara en lagningssats. Så, nej, man behöver inte byta däck när man får punka. Själv ringer jag efter assistans, har också en billig assistans-försäkring.
Och vinterhjulen har jag på en däckfirma, och hjulskiftet får killarna på däckfirman göra åt mig. Har tid måndag morgon. Och nu ska jag precis ut och köra med mina sommardäck. Men det är lugnt - här är barmark och plusgrader :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 867
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 754
Senast: jemeni
·
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 134
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp