Att anväda Simple Boots..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Susanne_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 802
S

Susanne_

Jag har just ridit in mitt 4-åriga sto. Hon har bra hovar och går barfota just nu, men efterhand som hon utvecklas kommer vi rida längre sträckor och jag undrar om något använder Boots? Hon har har som sagt bra hovar och vill gärna inte behöva sko henne, vill hon ska gå barfota men just när man tänker rida långt ibland vill jag avlasta för henne. Bara använda fram eller bak med? Tycker ni att detta är ett bra alt till järnskor?

MVH:Susanne

Sv: Att anväda Simple Boots..

Ja men jag skulle välja sport modellen, som är mycket smidigare. Sen finns ju en mängd olika boots, det gäller att hitta den modell som passar hästen och dig bäst.:)

Sv: Att anväda Simple Boots..

Använder Easyboot Epic till min ena vlket funkar prima, bara man får in snitsen på det;) Provade Simpleboots på honom men de var alldeles för runda och för vida upptill.

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
808
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 688
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 648
Senast: Ceta
·
Utrustning Jag håller på att få ordning på hovarna på mitt sto och hon går nu barfota. Problemet är att hon blir öm i sulorna då det är hårt i...
Svar
11
· Visningar
1 653
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025