Inte alla men en hel delDet är många som har flera konton ändå, fb upptäcker inte det där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alla men en hel delDet är många som har flera konton ändå, fb upptäcker inte det där.
Ni som ser det som "bra" att blanda privatliv och jobb, vill ni ha det så både på sociala medier och irl?
Konsekvensen om man blandar privatliv och jobb, i synnerhet som anställd (till skillnad mot egenföretagare eller som resultat av ett personligt engagemang i frivilligrörelse), är att man "aldrig" blir riktigt ledig, och faktiskt utsätter sig för en ökad risk att hamna bland de utbrändas skara.
Ständigt på pass, och utan egentid/egen sfär att leva i, så blir det till slut ett ett prestationstvång, som läggs till andra prestationstvång...
Ni som ser det som "bra" att blanda privatliv och jobb, vill ni ha det så både på sociala medier och irl?
Konsekvensen om man blandar privatliv och jobb, i synnerhet som anställd (till skillnad mot egenföretagare eller som resultat av ett personligt engagemang i frivilligrörelse), är att man "aldrig" blir riktigt ledig, och faktiskt utsätter sig för en ökad risk att hamna bland de utbrändas skara.
Ständigt på pass, och utan egentid/egen sfär att leva i, så blir det till slut ett ett prestationstvång, som läggs till andra prestationstvång...
Det börjar bli dags för dig att komma ut på FB också..Nu har ju jag inte FB men om jag hade det hade jag givetvis nätverkat jobbet på mitt privata konto. Tex delat uppdateringar från mina uppdragsgivare.
Det börjar bli dags för dig att komma ut på FB också..Jag vet att du inte vill men ändå...
![]()
Och det beror på att du använder ditt facebook-konto privat.Helt ologiskt, jag blandar aldrig mitt privatliv med mitt jobb.
Störigt tycker jag........
Jag tänker att det handlar mycket om vad en jobbar med och hur nära ens eget liv det kommer samt hur en är som person?Ni som ser det som "bra" att blanda privatliv och jobb, vill ni ha det så både på sociala medier och irl?
Håller med om att delningar såklart är lite annorlunda, det kan ju användas för att sprida informationen. Men läste just ett privat skrivet inlägg där personen avslutade med "Mvh ***-crew". Det kändes märkligt. Som att man förutsätter att företaget vill stå för allt man skriver.
Men självklart är det upp till var och en hur man vill använda sitt konto och nu fick jag lite bättre insikt i det tack vare er!
Ain't gonna happen![]()
Insta räcker gott och väl
Edit: En av kollegorna i Australien är heller inte alls glad på mig pga ingen FB![]()
Att ha kontot arbetslivsrelaterat är inte det minsta konstigt i min värld.
Däremot skulle jag tycka att det vore konstigt om man var utlämnande privat, OCH blandade in sitt privata i det.
Det beror oftast på att man inte vet hur man marknadsför sig "på riktigt" på facebook
//Ara, jobbar bl a med marknadsföring i sociala medier
Tillägg: Pratar alltså om när man skriver inlägg med företaget som avsändare, på sin privata sida. Inte när man delar inlägg från en företagssida.