Att arbeta med hästar – himmel eller helvete?

För många är arbete med hästar ett riktigt drömjobb, men den bransch som ger oss så mycket glädje, häftiga sportupplevelser, trygga ridlektioner och umgänge med hästen dras med en rad problem. Den kan i dagsläget inte sägas vara en bransch som alla andra, inte ens när den jämförs med andra verksamheter där djur står i centrum. Men så kanske det måste vara – eller? Kan ett hästjobb vara som vilket annat arbete som helst?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 905
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp