Att bli mobbad

Sv: Att bli mobbad

Något som alltid brukar fungera att säga till såna där idioter som häver ur sig dumheter och som brukar vara fruktansvärt störigt för dem är att sträcka på sig, se dem i ögonen och säga : Och?

Sen bara gå vidare med ditt.

Lär dock inte dina barn det, det kan komma att vändas emot dig ;)

Usch jag blir såå irriterad över hur hon beter sig mot dig!
Jag skulle vilja slå henne... hårt också.. Å sen vara minst lika elak mot henne som hon är mot dig...

Har hon ingen bil? Häll en burk med surströmmingsspad i luftintaget i sånt fall, det kan hon allt förtjäna :D

Jo jag är barnslig och tycker om tanken att hämnas på diverse sätt..
 
Sv: Att bli mobbad

Något som alltid brukar fungera att säga till såna där idioter som häver ur sig dumheter och som brukar vara fruktansvärt störigt för dem är att sträcka på sig, se dem i ögonen och säga : Och?

Sen bara gå vidare med ditt.

Lär dock inte dina barn det, det kan komma att vändas emot dig ;)

Usch jag blir såå irriterad över hur hon beter sig mot dig!
Jag skulle vilja slå henne... hårt också.. Å sen vara minst lika elak mot henne som hon är mot dig...

Har hon ingen bil? Häll en burk med surströmmingsspad i luftintaget i sånt fall, det kan hon allt förtjäna :D

Jo jag är barnslig och tycker om tanken att hämnas på diverse sätt..

Att hämnas är inte riktigt min grej men visst låter det lockande med surströmmingsspadet faktskt:D
 
Sv: Att bli mobbad

Att inte ta åt sig och att ignorera tycker jag är en variant av att stå upp för sig själv. Att inte låta sig påverkas av det som händer. Det är inte alltid - i mina ögon - att bita ifrån. Det gäller som bekant att välja sina strider, och ibland är det helt enkelt inte i mitt eget intresse att ta en fajt. Det kan bero på strategi i ett arbete/grupp, men också att jag inte har tid/energi/lust att ge mig in i något jag inte känner att jag mäktar med att avsluta eller kanske inte har någon bra plan för hur jag ska driva.

Det har du rätt i. Jag känner att jagi nte riktigt har nån lust att ta tag i detta egentligen för jag orkar inte med det. Samtidigt vet jag ju att om inget görs kan det bli väldigt infekterat om det inte reds ut. Att sopa det under mattan känns mer rätt och det är samtidigt fel.

Låter jag helt väck i planeten??
 
Sv: Att bli mobbad

Nej, men jag tror på att "sitta still i båten" om det inte finns någon given handlingsplan. För eller senare kommer det ett tillfälle där du känner att "nej, nu går det inte längre" och då det är precis rätt tidpunkt att säga ifrån.

Att vara handlingsberedd men avvakta kan i de flesta fall vara det absolut bästa att göra. I många fall utvecklar det sig bättre än man kunnat planera för, t e x i ditt fall att någon klasskamrat får nog och ställer sig upp och säger ifrån. Det handlar inte om att du backar, det handlar om att du avvaktar.

För det krävs ju både energi och ett visst mått strategi för att dra igång något. Men se det absolut inte som att du låter dig bli överkörd, tvärtom. Du bevakar dina intressen och tar lite skit på vägen, men inte mer än du klarar av.
 
Sv: Att bli mobbad

Jag tycker du var skitduktig som gjorde redovisningen! Har varit i samma sits och det är verkligen kräkas/svimma/dö-jobbigt. Du ska ha så mycket cred för att du tog dig igenom det!

Jag hade nog mailat kursledarna inför kommande kurser och undanbett mig att arbeta tillsammans med den personen igen. Det behöver ju inte bli värsta pådraget, men du ska ju inte behöva må illa pga skolan. Undrar de varför kan du ju bifoga de mail du sparat, så får de väl bestämma hur de vill gå vidare.

Tyvärr tror jag inte de kommer att göra något åt personen, man blir inte underkänd för att man är en mobbare så länge man gör sina uppgifter.

Hur långt har du kvar? 1 termin? Eller minns jag fel?

Även om det är skitjobbigt just nu så finns det ändå ett slut, och sen behöver du aldrig se människan igen!
 
Sv: Att bli mobbad

Jag tycker du var skitduktig som gjorde redovisningen! Har varit i samma sits och det är verkligen kräkas/svimma/dö-jobbigt. Du ska ha så mycket cred för att du tog dig igenom det!

Jag hade nog mailat kursledarna inför kommande kurser och undanbett mig att arbeta tillsammans med den personen igen. Det behöver ju inte bli värsta pådraget, men du ska ju inte behöva må illa pga skolan. Undrar de varför kan du ju bifoga de mail du sparat, så får de väl bestämma hur de vill gå vidare.

Tyvärr tror jag inte de kommer att göra något åt personen, man blir inte underkänd för att man är en mobbare så länge man gör sina uppgifter.

Hur långt har du kvar? 1 termin? Eller minns jag fel?

Även om det är skitjobbigt just nu så finns det ändå ett slut, och sen behöver du aldrig se människan igen!

och till ni andra också. Heter det ni andra eller heter det kanske er andra?

Det är intressant att jag fått så olika svar egentligen! Men tack för alla svar!

jag får se vad jag gör, en av de i gruppen tycker att jag ska meddela ledningen om detta, men jag är fortfarande lite osäker på om det blir som att skvallra eller ej.

Och ni har rätt, det är en termin kvar och 10 av dem är LIA så jag får stå ut. Nu är vi dessutom indelade i andra grupper och jag kan få ny energi att arbeta med vårt projekt. Det blir nog bra. Är på bättre humör nu och känner att jag börjar få distans till det hela lite. Framför allt med tanke på att jag känner att jag inte överreagerat.

Jag hatar grupparbete. Det verkar som om man alltid stöter på någon person som kör över andra eller på något vis trycker ner någon.

Jag bara funderar på hur sådana arbetar när de kommer ut. Hur funkar man bland anda, är det samma sak som när man studerar?
 
Sv: Att bli mobbad

Tyvärr så finns det gott om idioter i arbetslivet med, men jag håller tummarna att du fixar den här sista terminen och hittar ett bra jobb som du kommer trivas med. :)
 
Sv: Att bli mobbad

Be henne hålla käften!!! (Helst inför dom andra). Bli arg och förklara hur du känner dig bemött.

Kram!
 
Sv: Att bli mobbad

kl

ja ta upp det med ledningen om du inte når fram till henne, eller säg det till henne att omhon inte lyssnar på dig så får du ta det högre


TA INGEN SKIT !!!!
 
Sv: Att bli mobbad

När man blir mobbad som vuxen känns det inte ett dugg bättre än när jag var barn. Jag trodde det skulle vara lättare att hantera. Jag är ju vuxen och borde veta bättre än att bli ledsen över något sådant.

Fast jag blir ju ledsen när jag inte blir väl bemött i skolan, där vi tillbringar så mycket tid.

Jag har bemött det en gång, resten har jag försökt ignorera. Det sker i stort sett mest via mail som vi har i gruppen, inför alla andra som är med i gruppen.

Men hur ska jag hantera det? Tre personer tycker att jag ska ta upp det med skolans personal, men jag vet inte vad som skulle bli bättre av det?

Jag har haft ont i magen och mått illa den senaste tiden när jag har åkt till skolan och att öppna ett mail av den ena, som är den som skriver en massa om/till mig, gör mig alldeles darrig.

Vad ska jag göra för att slippa det här?

Men vad tråkigt att läsa! Det känns olust i mitt hjärta när jag läser att du har det såhär; just du; härliga Enya! Som jag inte känner alls IRL, men kommit att stormgilla via Buke.

Jag tror bara det finns två möjliga vägar:
* Konfrontera ordentligt! Rakt på sak mot dem som behandlar dig illa. Tala om vad du upplever så rakt som möjligt. VISA att du blir arg och ledsen och inte tänker tolerera att bli behandlat så mer. (det är det som hjälpt bäst för vänner o bekanta som jag känt i livet som råkat ut för mobbning).

eller

* Ta det med skolan! Berätta och framför problemen. Men var också beredd på att du då måste vara beredd på att den/de också måste få ta upp problemen med dem som är dumma mot dig. Skillnaden är att du då kan få stöttning av just läraren/skolan.

Kram på dig!!
 
Sv: Att bli mobbad

Kl

Tycker absolut att du ska bemöta mailen eftersom det sårar dig. För att även visa att du visst bryr dig och du gör ditt bästa och det måste de bara acceptera. Hur din presentation går påverkar DITT betyg och inte hennes. Skriv det och att du som sagt gjorde ditt bästa och har scenfobi.

Hjälper inte detta ta kontakt med ledningen.

/lycka till :)!
 
Sv: Att bli mobbad

kl

Tack, hör ni, för era tankar och sånt!! :)

Jag har nästan beslutat mig för att skriva ett mail till henne/alla i gruppen just som hon gjort och ta upp punkt för punkt och helt enkelt be henne knipa igen foderluckan sedan. Jag ska bara samla mod och energi till det först... Men jag har distans till det och kan svara utan att gå i försvarsställning helt , tror jag.

Gud vad skönt det känns att inte behöva träffa henne i gruppen eller under terminen så mycket! Skola i morgon igen. Ska behålla känslan jag har nu!
 
Sv: Att bli mobbad

Först vill jag säga att det inte finns någon ursäkt att bete sig som dessa människor betett sig mot dig och jag hoppas du ställer dig inför gruppen och frågar rakt ut om de håller med personen som menar att hon talar för alla. Vist kan det vara bra ibland att vända andra kinden till men i detta fall skulle jag valt att fråga rakt upp och ned så slipper du fundera vad de andra tycker och tänker.

Men sedan vill jag lägga till en synvinkel till dig. Du säger att du har haft ett jobb som uppenbarligen stört eftersom du inte kan träffa gruppen och sådant är så sjukt jävla irriterande när man gör grupparbeten.

Vi jobbar också mycket i grupp och är man 8 stycken och alla ska jobba vid olika tider och gruppen måste ta hänsyn till allas jobb så blir det inget grupparbete. Och oftast blir det då en person som känner sig tvingad att ta tag i situationen (typ sådan som jag) och således får dra ett sjuhelsike tungt lass. Ett grupparbete är så mycket mer än att skriva "sin enskilda del".

Pluggar man 100% får man anpassa jobbet efter studierna och inte studierna efter jobbet. Funkar inte detta får man tyvärr lov att ta lån.

Men sedan är det ju självklart så att man i gruppen kommer överens om när det passar bäst att träffas, finns ingen bra gemensam tid varje gång tycker jag det hör till god ton att sprida ut träffarna på olika dagar och olika tider så alla får offra lite och ingen offra allt.

Jag kan ha någon typ av förståelse för redovisningens grejen också, just i dittfall hade ju du uppenbarligen läst på och gjorde det du skulle även om inte det passade allas smak i gruppen så där skulle jag inte ta åt mig om jag vore du, men vi har elever som helt sonika vägrar gå på redovisningslektionerna pga av scenskräck som man vägrar ta tag i. Då får man som grupp bli frustrerad speciellt eftersom vi utbildar oss till lärare och det kan anses lite motstridigt att utbilda sig till lärare men samtidigt blåvägra tala inför grupp men ändå har dessa elever lyckas ta sig igenom 5 av våra 7 terminer.

Men åter till dig, somsagt stå på dig och är det så att den som skriver till dig har skrivit saker som kan vara personangrepp så då tycker jag att du ska gå till ledningen utan att känna att du skvallrar för beteendet du skriver är långt ifrån okej.

Lycka till nu
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 670
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 866
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 226
Senast: manda
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 004
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp