Att bo i ett lyhört hus

Kan ju bara säga att tills man har bott någonstans där det låter som att golvet är påväg ner genom taket så fort personerna ovanför rör sig är det lätt att döma. När man har provat själv vet man vilket förbannat helvete det är när öronproppar inte ens hjälper :crazy:
Men det är väl ingen som dömer? Jag störs varje natt av min granne ovanför - ibland hjälper öronproppar, ibland inte. Men min linje är ändå att jag omöjligt att kan be honom att sitta still efter kl 23 så att jag inte väcks. Det går ju inte.

Därför kan man alltså enkelt förstå att ja, det är SJUKT JÄVLA jobbigt men ändå tycka att det inte är så mycket att göra åt det.

@Hyacint Jag HATAR ljud från grannarna. Det känns som att jag bor i ett stort jävla kollektiv med störiga ungdomar och rasistiska rökare :banghead:. Den enda jag blir glad när jag blir störd av är min supergamla granne som väcker mig 07:30 varje lördag med TV:n på högsta volym. Då vet jag att han fortfarande lever :up:

Haha ja vi hör allt i vårt hus :D. FANTASTISKT fint när man är ljudkänslig som jag.
Min partner med. Han hade nog blivit jättestressad av sådant boende. Han saknar förmågan att sortera bort vissa ljud så om flera pratar samtidigt hör han vad alla säger exempelvis. Jag hade nog bara retat mig på allt :o jag hade en gång grannar som bråkade ofta. Dessa hördes. "Jag älskar ju dig giovanna!" "DU FÅR INTE KNARKA!!" Och vid något tillfälle högljutt bråk som slutade med smäll i golvet och total tystnad. Då ringde jag polisen men fick sablar med skit av grannarna efter det.

Och ja.. ofta slutade bråken med återföreningssex i sängen precis ovanför mitt huvud. Huu, hemska tid! :yuck:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig... 2
Svar
22
· Visningar
6 407
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag har en cockerspaniel på snart fem år som fortfarande inte vill vara helt själv. Lite bakgrundinformation: När han var 0-3...
Svar
3
· Visningar
1 854
Senast: MaddeBus
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Vi bor i lägenhet i stan. Ett ganska lyhört hus. Som granne har vi en ungkarl med sex stycken Greyhounds. Det är väl helt ok iof om det...
Svar
13
· Visningar
1 506
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka