Att böja ögonfransar [Utbruten från Nya bildtråden]

En sådan har jag tittat på, men det stod att man behöver mascara efteråt för att det skulle hålla



Jag ska testa alla tipsen efterhand 😊

Jag brukade inte alltid ha mascara. Men det höll iaf på mig. Upplevde dock att uppvärmd sån vanlig man klämmer med höll bättre då. Men det slet också mer på fransarna.
 
En grej att tänka på kan också vara att om man vill behålla böjen efter böjning att inte ta för mkt mascara eller hela vägen från rötterna på fransarna. Då blöts fransarna ner och böjen försvinner en hel del. I alla fall för mig :)
 
Måste dela med mig av ett tips! Med tanke på att jag behöver ha tillgång till en hårfön för att sminka mig och böja fransarna, så blir packningen jävligt tung om jag nu ska någonstans... men insåg precis att det fungerar nästan lika bra att placera ögonfransböjaren i en plastpåse och spola varmt vatten på "toppen". Känner mig dock bitter över att tanken inte slagit mig förut :D
 
Jag har raka och långa fransar. Det fungerar inte att böja med kall ögonfransböjare utan jag får ta hårtorken och värma den ordentligt, helst efter att mascaran är på och har torkat lite.
Det fungerar också bra att ta fingrarna och lägga emot fransarna så de böjer sig uppåt, ganska snart efter att mascaran applicerats
 
Gammal tråd men jag fick ett hemmakit för lashlift och jäklar vilken skillnad det blev på fransarna! Tyvärr lyckades jag inte få båda sidorna likadana. Jag är jättenöjd ändå men det stör mig ändå lite. Är det någon som vet om man kan göra om liften efter bara en dag eller blir det som permanentat hår och jag riskerar att bli av med fransarna helt?
C5FDDA0A-2957-4F7A-9CDC-FE0BEAE6E217.jpeg
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 739
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 666
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
682
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp