Bukefalos 28 år!

Att byta boendeförälder

Sv: Att byta boendeförälder

Håller med de andra! Skriv INTE på! Ditt ex kan söka bostadsbidrag i vilket fall som helst, men du ska INTE hjälpa till att fuska så att han får mer eller sätta dig själv på pottkanten genom att skriva över boendet till honom.

Du säger att han är manipulativ, förutom senaste året. Kanske han planerar något nytt och i planen ingår att verka mer samarbetsvillig/vänlig, så att du gör som han vill helt enkelt? Säg NEJ och säg åt honom att söka det han är berättigad till men inget mer. Snälla skriv inte bort boendet! :eek:

Håller med de andra om att jag inte tycker du ska skriva på något, om det redan nu fungerar bra för er.

dock kan jag tycka citatet ovan är att dra på lite stora växlar, TS säger ju även att exet faktiskt är en bra pappa, att deras realtion är bra?

DEt KAN ju faktikst vara så att han inte visste hur det låg till och har det mer knapert nu? :)
 
Sv: Att byta boendeförälder

Det är ju för att du har barn boende hos dig ;) ensamstående över 29 år utan barn får inte bostadsbidrag.

För mig betyder ensamstående att man har barn, men ingen partner. Och jag uppfattade det som att killen det pratades om just då hade barn?
 
Sv: Att byta boendeförälder

dock kan jag tycka citatet ovan är att dra på lite stora växlar, TS säger ju även att exet faktiskt är en bra pappa, att deras realtion är bra?

Att vara en bra pappa är inte detsamma som att vara ett bra ex eller en bra partner.
 
Sv: Att byta boendeförälder

Att vara en bra pappa är inte detsamma som att vara ett bra ex eller en bra partner.

Det har jag väl aldrig påstått? :)

TS skriver också såhär:

Jag tycker att vår relation (mitt och exets) är bra. Vi bråkar inte och är i regel alltid överens i allt som gäller vår dotter.

han är en väldigt fin pappa och jag värnar om både vår och hans och dotterns relation.

:)
 
Sv: Att byta boendeförälder

Yorkwann

.
Mitt ex har historiskt sett varit manipulativ och inte speciellt snäll även om de sidorna inte visat sig senaste året. Jag vill inte på något sätt hindra honom från att vara förälder eller begränsa deras umgänge, han är en väldigt fin pappa och jag värnar om både vår och hans och dotterns relation.



Glömde du början?
 
Sv: Att byta boendeförälder

Yorkwann skriver ju klart och tydligt:

"TS skriver också såhär"

Dvs att Lupin bara tog upp det som du nu repeterar och YW lade då till det som hon skrev i inlägg #25
 
Sv: Att byta boendeförälder

Tack för alla svar, känner mig lite klokare nu. :bow:
Jag kommer inte att skriva på någonting då det inte verkar finnas någon anledning till det. Varför ändra något som fungerar?
 
Sv: Att byta boendeförälder

*suck* Jag svarade på Lupins inlägg, nr 15.

Ja? Du skrev såhär:
Det är ju för att du har barn boende hos dig ;) ensamstående över 29 år utan barn får inte bostadsbidrag
.

Alla (både mamman och pappan) som den här tråden handlar om har barn boende hos sig. Och har tänkt att ha i framtiden. Det framgår av startinlägget. Alltså är det inte relevant om man är över 29 år och inte har barn boende hos sig?

Även om pappan i det här fallet vill ha barnet skrivet hos sig så förändras inte boendeförhållandena och därmed heller inte bostadsbidraget.
 
Sv: Att byta boendeförälder

Gjorde en liten koll på försäkringskassans hemsida om vad han kan tänkas få ut för bostadsbidrag.

Räknade på en hyra på 6 000:-, inkomsten efter skatt som Aningsfull uppskattade till 16 000:- efter skatt, höftade till 20 000:- före skatt, dvs en årsinkomst på 240 000:-

Men ett barn boendes på deltid är han inte berättigad till bostadsbidrag.

Om han skulle ha ett barn boendes på heltid (dvs, han skulle ha barnet skrivet på sin adress och ljuga om att barnet bor hon honom och inte varannan vecka) skulle han vara berättigad till 500:- i månaden.
 
Sv: Att byta boendeförälder

Även om pappan i det här fallet vill ha barnet skrivet hos sig så förändras inte boendeförhållandena och därmed heller inte bostadsbidraget.

Om inte pappan struntar i att uppge att det är växelvis boende vid en ansökan, om barnet är skrivet hos mamman och pappan ansöker om bostadsbidrag med växelvis boende så kollas det upp, inte om det är boendeföräldern som söker (min erfarenhet)
 
Sv: Att byta boendeförälder

Om inte pappan struntar i att uppge att det är växelvis boende vid en ansökan, om barnet är skrivet hos mamman och pappan ansöker om bostadsbidrag med växelvis boende så kollas det upp, inte om det är boendeföräldern som söker (min erfarenhet)

Jo jag förstår det. Men snacket om att vara ensamstående över 29 år är ändå helt irrelevant i tråden.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 490
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 329
Senast: Barbabelle
·
Övr. Barn Jag har en person i min närhet som, vad det verkar, är på väg in i någon typ av tvist med dennes medförälder. Föräldrarna är...
Svar
4
· Visningar
1 812
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp