Att få uppskattning från sin arbetsgivare

Fika julbord och en och annan smörgåstårta gör inte att jag känner mig speciellt uppskattad när det är konstant stress och press schemamissar ingen som kan hoppa in vid sjukdom och en ständig känsla att chefen tycker man ska hinna dubbelt så mycket på en timme som man faktiskt gör
Allmänna peppande veckobrev är mest tjatigt
 
Jag tycker att julfest, frukt, kaffe,och även lunch och fika på planeringsdagar eller dagar där man förväntas göra något på arbetstid för arbetsgivaren ska ingå helt normalt.

Tycker att det är viktigt att en chef visar uppskattning och det gör man ju dels genom just sådant, men också genom lönen, genom att lyssna på sina medarbetare och ta till sig kritik och förändra där det behövs när det behövs. Det sista är nästan det viktigaste, men tycker att alla bitarna behövs.
 
Jag skulle dock uppskatta om jag kunde få ett par skor som inte ger mig ont i fötterna och ett par hela byxor :crazy:
Men det verkar omöjligt 👎
 
Precis, beröm och feedback bör man rimligtvis få löpande. Inte som något extra som händer ibland (om man inte är jättedålig på sitt jobb då, då förstår jag om man inte får det 😂).

Om man låter sig köpas av en sketen lunch då får man väl det, men jag hade aldrig accepterat det.
Skönt att veta som kommunalanställd att medborgarna inte har något problem med en höjd skatt så vi kan få del av detta :). Jobbar i en kommun där en del förvaltningar pga av sparbeting inte ens kan bjuda sina anställda på kaffe de få gånger de har APT. Vad kan en kopp kaffe 6 ggr om året ens kosta. Låg lön, tungt jobb, knepiga arbetstider (delade turer, kvällar, helger, helgdagar etc) och inte ens en jävla koppkaffe när man blir kallad till möte som dessutom måste ske utanför schemalagd arbetstid dvs på övertid.
 
Det har vi redan gjort och vår avdelning har tagit bort enhetspengar i budgeten. Vi har en högre chef som uttalat att hen inte ser att fika gör något för sammanhållningen och tycker det är onödigt inslag i arbetslivet. Hen hade också helst velat ta bort tiden för för-och eftermiddagsfika, en kvart alltså trettio minuter totalt för att hen ser att det är förlorad produktionstid. Jobbar med ganska komplexa utredningar i mitt jobb och små pauser behövs ibland. Hen hade dock fått backa på det sistnämnda.
Vilken otroligt trist chef. Hen biter sig säkerligen i svansen eftersom omotiverade arbetstagare presterar sämre än motiverade arbetstagare.
 
Skönt att veta som kommunalanställd att medborgarna inte har något problem med en höjd skatt så vi kan få del av detta :). Jobbar i en kommun där en del förvaltningar pga av sparbeting inte ens kan bjuda sina anställda på kaffe de få gånger de har APT. Vad kan en kopp kaffe 6 ggr om året ens kosta. Låg lön, tungt jobb, knepiga arbetstider (delade turer, kvällar, helger, helgdagar etc) och inte ens en jävla koppkaffe när man blir kallad till möte som dessutom måste ske utanför schemalagd arbetstid dvs på övertid.
Ja eller så kan man fördela skattepengarna vettigare. Finns ju en massa skit man lägger pengarna på lol. Men delade turer borde inte vara tillåtet, ert fack måste va så sämst. Kan inte tänka mig att tex handels hade någonsin tillåtit delade turer för butiksanställda. Typ när jag jobbade på ikea hade INGEN gått med på jobba 4 timmar sen inget några timmar sen några timmar jobb igen. Absolut ingen!
 
Ja eller så kan man fördela skattepengarna vettigare. Finns ju en massa skit man lägger pengarna på lol. Men delade turer borde inte vara tillåtet, ert fack måste va så sämst. Kan inte tänka mig att tex handels hade någonsin tillåtit delade turer för butiksanställda. Typ när jag jobbade på ikea hade INGEN gått med på jobba 4 timmar sen inget några timmar sen några timmar jobb igen. Absolut ingen!
Efter som en kommun innehåller massor av olika typer av arbeten så tillhör vi inte samma fackförbund bara för att vi har samma arbetsgivare. Nu är det kanske lite skillnad att arbeta på ikea och arbeta med vård och omsorg. Men du kanske borde erbjuda din kompetens inom kommunal förvaltning och ekonomi till landets alla kommuner de vill säkert gärna höra hur de ska få en effektivare organisation och sluta lägga pengar på "onödiga saker". Just det där med vad som är onödigt eller inte att lägga pengar på verkar ju variera lite beroende på vilken skattebetalare man talar med. Tex tycker de flesta kanske det är rimligt att man ska få jullunch på jobbet och fika på APT tills det framkommer att kommunen lagt 600 000 kr på julfest till de anställda eller att kaffe och bullar till de anställda på APT kostar 300 000 kr per år.
 
Efter som en kommun innehåller massor av olika typer av arbeten så tillhör vi inte samma fackförbund bara för att vi har samma arbetsgivare. Nu är det kanske lite skillnad att arbeta på ikea och arbeta med vård och omsorg. Men du kanske borde erbjuda din kompetens inom kommunal förvaltning och ekonomi till landets alla kommuner de vill säkert gärna höra hur de ska få en effektivare organisation och sluta lägga pengar på "onödiga saker". Just det där med vad som är onödigt eller inte att lägga pengar på verkar ju variera lite beroende på vilken skattebetalare man talar med. Tex tycker de flesta kanske det är rimligt att man ska få jullunch på jobbet och fika på APT tills det framkommer att kommunen lagt 600 000 kr på julfest till de anställda eller att kaffe och bullar till de anställda på APT kostar 300 000 kr per år.
Finns fortfarande ingen vettig anledning till delade turer och jag förstår inte varför aktuellt fack går med på det. Eller personalen för den delen. Känner flera som jobbar inom hemtjänst och hatar delade turer men ingen av dem försöker ens göra något åt det, knyt näven i fickan typ.
 
Finns fortfarande ingen vettig anledning till delade turer och jag förstår inte varför aktuellt fack går med på det. Eller personalen för den delen. Känner flera som jobbar inom hemtjänst och hatar delade turer men ingen av dem försöker ens göra något åt det, knyt näven i fickan typ.
Fackförbunden jobbar med frågan, men det krävs fler anställda och det kostar mer om man tar bort de delade turerna och folk är som sagt inte så benägna att vilja betala mer i skatt för att de anställda ska ha bättre arbetsvillkor.
 
Efter som en kommun innehåller massor av olika typer av arbeten så tillhör vi inte samma fackförbund bara för att vi har samma arbetsgivare. Nu är det kanske lite skillnad att arbeta på ikea och arbeta med vård och omsorg. Men du kanske borde erbjuda din kompetens inom kommunal förvaltning och ekonomi till landets alla kommuner de vill säkert gärna höra hur de ska få en effektivare organisation och sluta lägga pengar på "onödiga saker". Just det där med vad som är onödigt eller inte att lägga pengar på verkar ju variera lite beroende på vilken skattebetalare man talar med. Tex tycker de flesta kanske det är rimligt att man ska få jullunch på jobbet och fika på APT tills det framkommer att kommunen lagt 600 000 kr på julfest till de anställda eller att kaffe och bullar till de anställda på APT kostar 300 000 kr per år.
Det borde räknas mer på vad det kostar varje gång någon säger upp sig. Då tror jag att de där 300'000 kr för kaffe på APT är småslantar
 
Fackförbunden jobbar med frågan, men det krävs fler anställda och det kostar mer om man tar bort de delade turerna och folk är som sagt inte så benägna att vilja betala mer i skatt för att de anställda ska ha bättre arbetsvillkor.
Antagligen skulle totalkostnaden bli lägre i slutändan, men att man tänker så kortsiktigt att man inte inser att sjukskrivningar, vikarier och nyrekryteringar kostar mer i längden än att ha frisk och glad personal.
 
Det ÄR småsmulor. 300' i en kommunal förvaltning är felräkningspengat.
Dumsnålt

/kommunpolitikern
Absolut, det vet man ju om man har koll på kommunal ekonomi. Men när man gör stora rubriker i tidningen om vad saker kostar så är det en annan sak.

Sen är det ju oftast så att man lägger sparbeting på en redan slimmad organisation, vad ska tas bort allt är ju redan slimmat och bort taget. Då finns det ju bara det jäkla kaffet kvar och verkligen inga pengar till att få bort de delade turerna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp