Att ha skadad häst...

Ja ,jag vet hur det känns. Ibland (just nu) känns det som att man ska sluta med hästar. Har ett brinnande intresse men när allt går emot en och man aldrig ens kan börja med det man vill göra för att hästarna krånglar så vill man bara ge upp!
Har haft ett varmblod som efter miljoner behandlingar och diverse saker aldrig blev bra så tog jag bort henne i oktober. Det var JÄTTEJOBBIGT!
Ville ha en ny frisk häst direkt för saknaden var hemsk!
Köpte en ny häst som aldrig varit skadad, fick UA i besiktningen och det är vekligen en toppen häst! Hade stora planer för henne. Tyvärr blev hon sparkad genom hagen efter bara några veckor, i hasleden och detta blev naturligtvis ett stort överben. Efter rtg så sa veterinären att det inte var några problem. Detta skulle läka och hon behövde ingen behandling. Skritta ett par veckor lät det. Nu åkte jag till kliniken igen för hon har fått konstiga knölar under överbenet som bara dykt upp över natten. De var inget att oraoa sig för men däremot visade rtg plåtarna att hon fått en lös benbitar utsidan av hasen, det trodde han inte skulle vara några problem. Det som däremot oroar mig är att han såg en svag skugga mellan två leder som han sa kan bli problem med!!! Om det växer finns det inget att göra...Jag kan bara inte tro det. Hur kan man ha så otur????
Det är svårt att tänka positivt när de sa efter förra plåtarna att det inte skulle vara några problem. Man undrar om det hade kunnat förhindrats med ngn behandling??
Nu tyckte han att jag skulle sätta igång henne försiktigt för hon haltar inte ,som tur är. Men man blir ju lite orolig, för om det blir varmt eller svullnar upp , ja vad händer då???
Jag orkar inte gå igenom allt detta hemska med ännu en häst. MAn tappar verkligen hoppet och hamnar i en nattsvart återgränd. Vad skjutton gör man för att orka? Ja, jag håller med er alla som drabbats. Det man tycker bäst om att göra kan falla samman tillslut för att ,man inte orkar!

Jag kan inte tänka på annat.....
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
447
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 790
Senast: bobbbo
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 449
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp