Att inte orka med sitt jobb...

Texaz

Trådstartare
Jobbar som timanställd på fler olika arbetsplatser tills jag hittar ett FAST jobb.

Trivs bra på de flesta, men nu har jag problem på ett av dem :(

Arbetsplatsen är uppdelad i två olika enheter. På den ena trivs jag superbra, på den andra lider jag... Arbetsuppgifterna är desamma men teamen är, och jobbar helt olika!

Jobbade på 1 i måndags, grät mig igenom dagen:cry: Ja jag gör en del fel då jag inte har samma rutin som de andra, på 1 får jag VERKLIGEN veta det!

Hade ångest hela natten till idag men jobbade då på 2 och skillnaden är som natt och dag!! Ingen snäser och skäller när jag gör / uppfattar fel, utan hjälper och visar tillrätta:love:

Är antagligen överkänslig just nu, orkar inte alls med att människor snäser och skäller..

Har nu blivit erbjuden tider i sommar, problemet är att jag inte kan veta på VILKEN enhet de ligger OCH då jag stämplar upp den tid jag INTE har jobb så KAN jag inte tacka nej:(

HUR kan jag hantera det? Att påtala det tror jag tyvärr inte hjälper :(, då det helt enkelt ÄR mer stressigt på 1, varför vet jag egentligen inte...

Vet varken ut eller in nu och behöver verkligen input!!!

Till råga på allt har jag dragit på mig en väldigt smärtsam tennisarmbåge och skulle kanske kunna bli sjukskriven, men då missar jag de arbeten som fungerar ändå, vilket jag inte vill!!! Jag VILL ju jobba, men inte till vilket pris som helst!!!

Går det inte på något sätt att få reda på vilken enhet tiderna kommer att erbjudas på? Eller är du timvikare vid behov?
Går det möjligtvis att önska tider på enhet två? Finns det någon chef du kan prata med och förklara varför du just vill jobba med enhet två och inte ett? Raka rör kan en bra chef uppskatta. (även om man inte alltid får som man önskar)
Du ska inte jobba till vilket pris som helst. Priset är dock upp till dig själv att fundera ut.
Och du. Kram på håll!

Jobbar som timanställd på fler olika arbetsplatser tills jag hittar ett FAST jobb.

Trivs bra på de flesta, men nu har jag problem på ett av dem :(

Arbetsplatsen är uppdelad i två olika enheter. På den ena trivs jag superbra, på den andra lider jag... Arbetsuppgifterna är desamma men teamen är, och jobbar helt olika!

Jobbade på 1 i måndags, grät mig igenom dagen:cry: Ja jag gör en del fel då jag inte har samma rutin som de andra, på 1 får jag VERKLIGEN veta det!

Hade ångest hela natten till idag men jobbade då på 2 och skillnaden är som natt och dag!! Ingen snäser och skäller när jag gör / uppfattar fel, utan hjälper och visar tillrätta:love:

Är antagligen överkänslig just nu, orkar inte alls med att människor snäser och skäller..

Har nu blivit erbjuden tider i sommar, problemet är att jag inte kan veta på VILKEN enhet de ligger OCH då jag stämplar upp den tid jag INTE har jobb så KAN jag inte tacka nej:(

HUR kan jag hantera det? Att påtala det tror jag tyvärr inte hjälper :(, då det helt enkelt ÄR mer stressigt på 1, varför vet jag egentligen inte...

Vet varken ut eller in nu och behöver verkligen input!!!

Till råga på allt har jag dragit på mig en väldigt smärtsam tennisarmbåge och skulle kanske kunna bli sjukskriven, men då missar jag de arbeten som fungerar ändå, vilket jag inte vill!!! Jag VILL ju jobba, men inte till vilket pris som helst!!!
Jag föredrar nog i de flesta lägen att vara obekvämt rak...

Jag hade nog ställt frågan var jag ska jobba och förklara att avdelningarna är kapitalt olika och att du fungerar bäst på den ena. Så pass olika att du känner att den andra avdelningen och du inte är så kompatibla.

Var rädd om din kropp, du har bara en. Har du sökt läkar och sjukgymnasthjälp för din tennisarmbåge? Om inte så gör det på en gång. Det finns bra hjälp att få med stretchövningar som är väldigt sköna att göra och kanske kan en kortisonspruta i armbågen hjälpa dig att läka. Du ska inte jobba tungt om du har ont i armbågen för risken är att du förvärrar det hela så att det blir kroniskt.

Vad gäller de olika teamen så tycker jag att du ska ta upp det med din chef. Det är verkligen inte meningen att du ska gråta dig igenom arbetspassen.

Som TinyWiny sa är det viktigt att du tar hand om dig själv, kroppsligt likaså själsligt! Var ärlig är alltid min regel, jag stormade själv in till min chef förra vecka och sa "får jag inte två dagar ledigt säger jag upp mig" efter att ha blivit mindre bra behandlad av en kollega. Fick liksom nog och sa ifrån, och det får man faktiskt göra. Lycka till, peppkram från mig!

Jo jag ska prata med den jag har kontakt med angående tiderna. Grejen är ju att jag EGENTLIGEN inte får tacka nej till jobb pga a-kassan:crazy:
Känner ju dock att jag inte kan ha det så här.
Angående tennisarmbågen så har jag varit hos läkare och har tid hos sjukgymnast om drygt en vecka. Har funderat på om det skulle gå att få en halv sjukskrivning, just för att kunna slippa det tyngsta jobbet??

Jo jag ska prata med den jag har kontakt med angående tiderna. Grejen är ju att jag EGENTLIGEN inte får tacka nej till jobb pga a-kassan:crazy:
Men tacka nej? Det har väl inget att göra med att du inte funkar bra i på det ena stället?
Du tackar ja till sommarjobb, klart och tydligt, men berättar att du passar illa i den andra gruppen.

Det innebär väl inte att du tackar nej. Nu rörde du ihop det lite tror jag ;)

Jo men jag får ju alltså hoppa in där jag behövs just då!:(

Nåja, nu "löste" sig det problemet då jag nyss upptäckte att jag inte längre kommer att kunna jobba annat än fulla veckor då jag inte längre får jobba deltid för a-kassan.... :cry:

Riktigt vad du ska göra vet jag inte men jag känner igen situationen. Jag jobbade som behovsanställd på ett vaktbolag och i det ena skiftet (som kallades A-laget) var det som du beskriver 2:an här. Allt flöt och jag var ovan men det var ingen tvekan om att jag fick hjälp när det behövdes. Den andra skiftet var pest och pina att jobba med och det där med hjälp kunde man ju bara glömma.
När man gick till botten med det så var det så att i A-laget trivdes alla som jobbade där och det flöt hur bra som helst. I det andra trivdes ingen utan alla gick till jobbet för att dom var tvungna. När företagsledningen upptäckte detta så byttes det skiftets arbetsledare ut och plötsligt var det två bra och effektiva skift. Misstänker att det kan finnas liknade problem på ditt jobb och att ingen som jobbar i 1 egentligen trivs där.

Löste det hela för tillfället oerhört fegt:o, fast ändå sant!
Även min andra armbåge håller på att ge upp:mad:. Värken på nätterna är inte att leka med:cry:
Försöker nu hålla ut på ett av jobben tills sommarjobbaren kommer (Vill inte sätta dem i klistret!!!), och sen väntar nog sjukskrivning om det inte snabbt blir bättre!
Jobbet jag inte orkar med är meddelat att jag inte är tillgänglig på åtminstone en månad....
Får ta tag i grundproblemet längre fram, just nu vill jag bara få sova/slippa värk:cry:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på... 13 14 15
Svar
290
· Visningar
24 062
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 304
Senast: Avalbane
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb... 2
Svar
24
· Visningar
2 954
Senast: moster
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka