Att inte riktigt känna igen sig på bild

monster1

Trådstartare
Jag har ett ansikte som osymmetriskt, det gör att när jag ser mig själv på bild så känner jag inte riktigt igen mig själv. Jag ser ju alltid mig själv spegelvänd och i mitt spegelvända format tycker jag att jag ser helt ok ut. Men när jag ser mig själv "rättvänd" som på bild/selfies så tycker jag att jag ser jättesned och konstig ut. Är det någon som känner igen sig i detta?

Ja jösses. Inte ser man lilkadan ut på bild som i spegeln.
Jag tror de flesta känner igen sig i detta.

Följde med avkomman in i ett provrum och fick en smärre chock. :)Hens spegelbild var inte alls så som jag ser henom.

Jag klarar min spegelbild men inte att se mig på bild. Det är inte jag. Samtidigt som jag förnufsmässigt vet att det är sådär jag ser ut. Så jag mår lite illa av den vetskapen. Bilder på mig är så fula.

Jag har ett ansikte som osymmetriskt, det gör att när jag ser mig själv på bild så känner jag inte riktigt igen mig själv. Jag ser ju alltid mig själv spegelvänd och i mitt spegelvända format tycker jag att jag ser helt ok ut. Men när jag ser mig själv "rättvänd" som på bild/selfies så tycker jag att jag ser jättesned och konstig ut. Är det någon som känner igen sig i detta?

Nja, kanske inte just i att jag inte känner igen mig för att bilden inte är spegelvänd. Däremot så har jag tendens att främst se mig själv i de vinklar jag är mest uthärdlig ut när jag speglar mig, fått höra av andra att det ser ut som jag poserar lite, och det går liksom per automatik. Tar jag en bild själv gör jag nog lite samma sak, men om någon annan tar en bild är det värre!

Nja, kanske inte just i att jag inte känner igen mig för att bilden inte är spegelvänd. Däremot så har jag tendens att främst se mig själv i de vinklar jag är mest uthärdlig ut när jag speglar mig, fått höra av andra att det ser ut som jag poserar lite, och det går liksom per automatik. Tar jag en bild själv gör jag nog lite samma sak, men om någon annan tar en bild är det värre!
Jag kan ta en selfie med mobilkameran och då ju se min egen bild i skärmen innan jag trycker och sedan vänds ju bilden och då ser jag helt sned ut. Grejen är ju att jag måste ju egentligen vara lika sned i den bilden jag ser i spegeln men att jag är van vid den jämfört med den jag ser på bilden?

Jag kan ta en selfie med mobilkameran och då ju se min egen bild i skärmen innan jag trycker och sedan vänds ju bilden och då ser jag helt sned ut. Grejen är ju att jag måste ju egentligen vara lika sned i den bilden jag ser i spegeln men att jag är van vid den jämfört med den jag ser på bilden?
Fast en telefon vinklas ju väldigt mycket beroende på hur du håller den. En millimeter åt fel håll och du håller lite för högt eller lågt så ser du helt grotesk ut.

Fast en telefon vinklas ju väldigt mycket beroende på hur du håller den. En millimeter åt fel håll och du håller lite för högt eller lågt så ser du helt grotesk ut.
Det är sant men om jag tar en bild av bilden så den vänds rätt igen så tycker jag att det ser "normalt" ut.

Jag är inte helt symmetrisk direkt. Sen har jag också ett ansikte som kan se väldigt olika ut i olika vinklar.
Det är ett stående skämt bland mina vänner, familj etc hur extremt dålig jag blir på kort.
Så där är det inte bara jag som reagerar på att jag tycker bilder på mig blir lite off sas. Först trodde jag att det bara var jag som reagerade. Men när vänner som älskar en och ens egen extremt icke-utseendefixerade farsa enas om att "det GÅR INTE att ta bra kort på dig" så.. ;)

Det här är jag liksom:
http://thebestofyoutube.tumblr.com/post/159330589174/hahahhahahahhaa-for-those-who-just-cant-take-a

Nej men det är någonting med den där spegelvändningen. Om jag tar bilder med photo booth så tycker jag att jag ser vettig ut. Om jag spegelvänder dom ser jag helt sned ut :crazy::nailbiting:.

Nej men det är någonting med den där spegelvändningen. Om jag tar bilder med photo booth så tycker jag att jag ser vettig ut. Om jag spegelvänder dom ser jag helt sned ut :crazy::nailbiting:.
Samma här. Ser ut som mig själv i kameran men på bilden är det snett och vint. Ena halvan av mitt ansikte är bredare än det andra, och näsan pekar åt det breda hållet. Ser lite windswept ut på bild. Tacklar det med ett livligt minspel. :angel:

Tycker inte bilder säger sanningen. Antingen är folk betydligt snyggare på bild eller betydligt fulare. Jag är det sistnämnda.
Men när jag ser mig i spegel och på film ser jag likadan ut. Så tror inte på kort.
Tror bara vissa blir bra just på kort. De flesta finare irl.

Mitt ansikte är jätteosymmetriskt, tycker jag. Ena sidan är jag nöjd med, andra tycker jag att jag är riktigt ful från. När det tas kort vänder jag alltid "rätt" sida mot kameran.
Syns inte lika mycket i spegeln, men på kort är det väldigt tydligt

Jag fick en gång lära mig att ansiktsigenkänning sitter i ena hjärnhalvan (minns inte vilken) och när du ser dig på foto ser du ju liksom andra delen av ditt ansikte, din hjärna uppfattar liksom mer av andra halvan av ditt ansikte. Därför tycker man ofta att man ser sned ut på kort, och eventuellt också att andra ser annorlunda ut när man ser det spegelvänt.
Jag är dålig på att förklara det här känner jag men förstår du något

Jag tycker jag ser helt bedrövlig ut på de flesta bilder.
Jag har bra självförtroende och självkänsla i min illusion att jag ser ut som jag tror att jag gör :angel:
Sen ser jag en bild på mig och fattar inte att många uppfattar mig som snygg :rofl:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 408
Senast: fio
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
816
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
881
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka