Att kontakta sitt ex...

Sv: Att kontakta sitt ex...

Hade det varit jag så skulle jag gett han något dräpande svar tillbaka om att det är så han känner så var det ju bara tur att ni inte är tillsammans längre. Att han inte är något att ha med den inställningen och att han kanske borde gå en kurs i vett och etikett.

Man kan göra ett bra avslut. Det behöver inte vara så som ni nu haft.

Men vad skönt att du blivit av med honom!
Att det hände nu och inte när ni flyttat ihop, skaffat barn etc.
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Skönt att du fick slipper fundera mer på vad som gick fel, han är ju själva felet.
Var glad att du slipper snubben!
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Men vad skönt att du blivit av med honom!
Att det hände nu och inte när ni flyttat ihop, skaffat barn etc.

Tänkte också på detta! Tänk om vi hade flyttat ihop(vilket han började prata om redan efter typ en månad? :o ), anpassat våra liv efter varandra, delat på ekonomi, levt tillsammans i kanske ÅR och sen få reda på "nae, men det här var ju inget SERIÖST". :crazy:

Nej, nu ska jag fira med kladdkaka :banana:
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Det tycker jag du ska göra :)
Och ödsla varken mer tankar eller tid på honom!
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Haha, vilken snubbe. Han låter ju verkligen som en riktig drömprins, kan jag få hans nummer?

Skämt åsido, fira på du, han är ändå inte värd att ödsla någon energi på.
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Vilket jävla praktarsel! :yuck: Vad glad jag blir för din skull att du kan se på det lite ljust att bli av med honom, nåt av det värsta som finns är ju tyvärr att hänga upp sig på killar som verkligen inte förtjänar det (been there, done that).
Nej, honom lider du verkligen inte av att bli av med, så fira på och var glad att du kunde få lite closure :)
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

hehu, förlåt, men; http://www.youtube.com/watch?v=qR8VDXzR49I :D :D :rofl:

Skämt åsido. I feel you so bad- när man blir dumpad och inte får någon direkt anledning, out of the blue, not so good. Det är typ i sådana stunder man börjar ifrågasätta sig själv och undra om man är en jobbig eller tråkig person på något sätt, och paja självförtroendet på grund av någon annans agerande är ju en typiskt dålig grej. Blev ju själv "dumpad" av en av mina bästa vänner (se min tråd om bipolär kompis), men det verkar som om vi listat ut att hon är just bipolär/har borderline, och därmed har jag en anledning till att hon fick ett raseriutbrott på mig från ingenstans, och "gjorde slut" bara sådär.

I ett förhållande blir det lätt en annan femma dock, men jag tycker att du med gott samvete och utan att verka dum, kan höra av dig och fråga i alla fall. Är han då en douche och svarar nåt drygt/inte svarar alls, kan det få vara. Då har du ju ditt svar, att problemet ligger hos honom. :idea:
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Nu har vi haft lite mailkontakt och jag har fått lite svar i alla fall:
1. Han är enligt sig själv perfekt och har inte gjort något fel, någonsin
2. Han har inte ljugit, han har bara valt att inte dela med sig av viss information (som att han aldrig var kär i mig)
3. Han ville inte säga att han var osäker på sina känslor, för då fanns risken att jag skulle kunna dumpa honom (och då skulle hans "säkra ligg" försvinna)
4. Jag har ingen rätt att vara ledsen, besviken, arg el. Liknande - utan ska "rycka upp mig".

Men jag känner ändå att det här var bra. Nu VET jag att jag inte har förlorat någonting - jag ska vara lycklig att jag slipper honom. Och jag är knappt ens arg längre - jag vill bara inte ha en sån person i mitt liv. Over and out, typ.

Läste upp det där för sambon, hans ögonbryn blev så högt upp att jag började fundera på om han behövde botox!

Vilken jubelidiot till kille! :banghead:

Hoppas du får komma över han nu och att du med tiden hittar en som ser på dig som du är det vackraste han lagt sina ögon på inte bara ett säkert ligg!
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Läste upp det där för sambon, hans ögonbryn blev så högt upp att jag började fundera på om han behövde botox!

Vilken jubelidiot till kille! :banghead:

Hoppas du får komma över han nu och att du med tiden hittar en som ser på dig som du är det vackraste han lagt sina ögon på inte bara ett säkert ligg!

Haha, tur för sambon ;)

Det mest ironiska är att när vi började träffas hade jag verkligen inga förhoppningar att detta skulle bli något seriöst (det var lite fel tid i båda våras liv). Sedan föreslog HAN att vi skulle bli ett par :cautious: Såå, hade han bara varit ärlig från början kunde han ha haft sitt säkra ligg, utan att behöva binda sig till ett förhållande med allt vad det innebär - the joke's on him :laugh:

*KL*

Jag är så glad att jag tog mod till mig att kontakta honom, för jag känner mig så fri. Idag är första dagen sedan vi gjorde slut som jag inte har tänkt en enda ledsam tanke om honom, och knappt tänkt på honom alls! :)
 
Sv: Att kontakta sitt ex...

Hej!

Härligt att du fick veta och ännu härligare att du känner dig fri!!!

/Lavinia
 
Har raderat en massa om en privat beef som inte alls hade med tråden att göra.

//lizan, moderator
 
Haha, denna gamla tråd ploppade upp nu, och tänkte att jag kan väl lika gärna skriva en uppdatering :D :D Kan nu meddela att det FINNS nog en mening med allt. Nu sisådär 2 år senare är jag sedan ett och ett halvt år tillsammans med en helt fantastisk person :love: :love: Och idioten som denna tråd är numera inget mer än en rolig förfests-anekdot ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 396
Senast: kubikmeter
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 662
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 278
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 057
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp