Att kunna titta på TV

Bukefalos 30 år!

movi

Trådstartare
Har en äldre anhörig som flyttat in i en hyreslägenhet i ett större lägenhetshus.

Där är det Telenor som har haft fiber, grundutbud mm, det avtalet är uppsagt, och det finns inte ens markkanaler (grundutbud) i lägenheten.

Ringde Telenor och fick prisuppgift på ca 450kr/mån för TV och bredband. Flyttade hon även över telefoni så skulle det bli ca 650kr

Den anhöriga kommer inte att använda internet eller smart-tv, denne är bara intresserad av grundutbudet.

Personen har Telia på telefonen.
Kan man ta Telia för att kunna se på TV eller måste det vara Telenor?

Tycker det låter dyrt med 450kr för att se på grundkanalerna i fastigheten. Men det kanske är såna priser?

Vi har vårat inräknat i hyran, så man behöver inte tänka på vare sig tv (21 kanaler)eller internet, bara sätta på smart-tvn och allt finns där😁.
Så kag känner mig helt blåst när det gäller att kunna se på tv när det inget finns.

Har en äldre anhörig som flyttat in i en hyreslägenhet i ett större lägenhetshus.

Där är det Telenor som har haft fiber, grundutbud mm, det avtalet är uppsagt, och det finns inte ens markkanaler (grundutbud) i lägenheten.

Ringde Telenor och fick prisuppgift på ca 450kr/mån för TV och bredband. Flyttade hon även över telefoni så skulle det bli ca 650kr

Den anhöriga kommer inte att använda internet eller smart-tv, denne är bara intresserad av grundutbudet.

Personen har Telia på telefonen.
Kan man ta Telia för att kunna se på TV eller måste det vara Telenor?

Tycker det låter dyrt med 450kr för att se på grundkanalerna i fastigheten. Men det kanske är såna priser?

Vi har vårat inräknat i hyran, så man behöver inte tänka på vare sig tv (21 kanaler)eller internet, bara sätta på smart-tvn och allt finns där😁.
Så kag känner mig helt blåst när det gäller att kunna se på tv när det inget finns.
Nu gäller det bostadsrätt men när min mamma flyttade till nuvarande lägenhet fanns inte heller något gruppavtal så varje boende behövde lösa TV och internet själv. Hon fick också pris på 400-600 kr/månad beroende på leverantör. Så det verkar vara det normala priset.
Om personen har en smart-TV kan den ju streama från telefonen om den har tillräckligt med surf.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka