Att prata så alla förstår. Med mera.

Snacka om att jag skulle bara vela lämna tillbaka jordprovet och säga det händer ingenting förens rätt pappersarbete är ifyllt.
Jag har ibland lagt ordern åt sidan och väntat tills någon frågat varför den inte är klar...
Men då jag meddelat att jag behöver detta och detta och detta mått för att kunna göra något, så har det blivit sura miner :crazy:
 
Snacka om att jag skulle bara vela lämna tillbaka jordprovet och säga det händer ingenting förens rätt pappersarbete är ifyllt.

Hahahah japp men det funkade inte det heller, då satt man bara där med massa hinkar (givetvis inte fina små uppmärkta påsar, utan hela hinkar, omärkta) överallt som fick vänta 🤣.

Men visst skulle cheferna ha kunnat etablera bättre policy så vi kunnat kasta ut proverna eller vägra dom i dörren, men vi skulle fjäska för kunderna typ...

(Brände för övrigt ut mig och slutade efter 2 år för givetvis var vi också underbemannade hela tiden 🤣)
 
Det är inte lätt att uttrycka sig så att alla förstår. Jag brukar säga ganska rakt ut vad jag vill och tycker och då uppfattas jag som rak och ärlig men av en del som en grinig kärring.
Det jag tycker är svårast är skrivna meddelanden, ofta sms, inlägg på Facebook i grupper eller meddelanden på Messenger.
Saknas det punkter i meningar och mycket felstavningar kan man tolka det på många olika sätt.
Jag har med åldern lärt mig att absolut inte svara i affekt utan vänta lite och läsa igen, gärna flera gånger.
 
Jag tänker att alla borde lyssna mer o bättre. Då blir det ju mindre tjatigt. Och skippa mellansnacket på möten och ta det på fikarasten.
Ja vi borde lyssna bättre
Samtidigt ju mindre onödig information desto lättare att höra vad som sägs

Men det var inte riktigt möten jag tänkte på utan faktiskt fikarums snack
Häromdagen hörde jag hur de satt och gjorde sig lustiga över en person som någon inte gillar ingen som jobbar hos oss dock men ändå
Jag hörde inte allt för jag var i omklädningsrummet
Just det här när man kommenterar andra på ett nedlåtande sätt spelar ingen roll att de inte är närvarande eller inte hör det är riktigt tråkigt
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 874
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 663
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 061
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp