Låter som om TS råkat ut för väldigt bittra personer. De kanske inte blev respekterade när de var unga och anser sig nu ha rätt att kräva den respekt de var tvungna att visa mot äldre. Eller så är de bara sura och elaka.
Jag har jobbat mycket inom kundservice och har råkat ut för en hel del konstiga personer. Värst har välutbildade män i 45 års åldern varit. Väldigt mycket denna attityden: men lilla gumman, du förstår väl att jag har rätt för jag är man och tjänar massor av pengar och du är kvinna och har ett skitjobb så nu ska du göra som jag säger.

De blev jäkligt förbannade när jag inte visade mig villig att tumma på några regler bara för att de var nedlåtande, tvärtom så blev jag mer besluten att inte göra det (vissa saker fick vi på kundservise ta bort/ändra/lägga till
om vi ville, fast det visste inte kunderna).

Kunder som var trevliga, sakliga och väluppfostrade gjorde jag gärna det lilla extra för.
Jobbar extra på ett vårdhem för gamla. Det är väldigt bra där men det finns ju som på många andra ställen lite av varje när det gäller personligheter och vissa är helt klara och andra mer eller mindre dementa. Vissa utav de boende är sååå tacksamma för minsta lilla tex när man kommer in med en kopp kaffe och en kaka till boende som inte orkat komma ut till fikat så är man världens snällaste och så kan de be om ursäkt för att de är till besvär (vilket de absolut inte är) och några förväntar sig att man ska vara tankeläsare och därmed ska de inte behöva be om något och har heller ingen förståelse för att det finns fler personer på avdelningen som behöver hjälp och att vi därför inte alltid kan komma direkt när vederbörande säger till/ringer utan att hen får vänta ett par minuter. Lite: hen är gammal och nu ska hen bli servad. Punkt!
Min morfar bor fortfarande hemma, han är 87 år och jag hjälper honom med vad han behöver ha hjälp med. Han är mycket imponerad över att jag kan utföra "karlgöra" som att lämna bilen på verkstan och klippa häckar.

När vi är ute någonstans, oftast på VC, och träffar på någon bekant, gammal som ung, så går morfar alltid fram och hälsar och tar i hand följt utav lite småprat. Han är uppfostrad med att man hälsar på folk och är artig och därmed visar respekt. Är man oense om något så räcker det med att man klargör sin åsikt, man måste inte tycka samma, skrik och bråk och oförskämdheter förekommer inte.