att sälja saker via nätet

Trilla

Trådstartare
Jag ska/måste börja sälja mina böcker och tänkte då via nätet.
Och jag undrar är det ngn som har nån erfarenhet från det?
Vilket är bäst? Tradera vet jag är som en auktion, men vad finns det för mera sidor där man kan sälja saker ?
Och är det "säkert" och bra att sälja via nätet??
Finns det ngn speciel sida som man kan sälja just böcker på??
Har satt upp lapp i skolan men ingen har nappat på det (fel termin att sälja dem böckerna på den skolan) och jag vil gärna sälja och bli av med dem böckerna nu.
Så har ni ngr tips på hur man kan göra???
/Trilla

Sv: att sälja saker via nätet

Jag säljer en del via tradera och tycker att det är jättekul!
Lite småplock att hålla reda på auktioner, vinnare, vinnarmail, porton, paket o.s.v.. Men kul är det :D

Man kan ju sälja på "vanliga" säljsajter, där det inte är ngn auktion alltså; exepelvis blocket, annonsdirekt och liknande.
Blocket kostar ju en liten peng (20:-?) men man kan ju lägga ut mycket saker på en enda annons.

Jag tror att det ska finnas en speciell sida där man säljer böcker. Men jag vet inte vad den heter och det är möjligt att det bara är studielitteratur man kan sälja där :confused:
Fast det kanske var en sån sida du letade efter?

Tradera som sagt är bra, det stället föredrar jag. Blocket är också ett smidigt ställe att sälja saker på..
Ska du bara sälja böckerna så rekommenderar jag blocket, där behöver du inte öppna något användarkonto.

Så länge du säljer är det säkert för din del att göra affärer över nätet, eftersom du inte skickar varan förrens du ser pengarna på ditt konto.

Så länge du säljer är det säkert för din del att göra affärer över nätet, eftersom du inte skickar varan förrens du ser pengarna på ditt konto.

Precis!! :bow:

Och mycket viktigt att tänka på!!

Tradera är helt ok men kommer börja att ta ut hutlösa priser av sina säljare. Jag hänger istället på budera.se, inte så mycket fart ännu men jag vet att väldigt många kommer att flytta över från tradera.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: anna_panna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: tuaphua
·
Äldre Jag är helt novis på området. Tycker överlag att det verkar krångligt att sätta sig in i vad som gäller. Jag köper mkt på Tradera tex... 2
Svar
26
· Visningar
4 302
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?