Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Sv: Att sova eller inte sova i sängen - det är frågan...

Håller med.

Blir illamående av tanken på att ha en hund liggandes under täcket:crazy: Jag har haft hundar hela livet, uppvuxen på landet men tycker hundar ska vara hundar och ligga på golvet eller i en hundsäng.
Hundar är inte direkt fräscha eller rena, ni som sover med hundar borde skicka in era lakan på analys:devil:

Nej, alla gör som de vill såklart men jag skulle aldrig ha en hund i min säng. Har svårt att ens ha en katt i sängen:p

Min hund (schäfer hane) får vara i soffan/sängen. Dock har han en egen filt i soffan som han får ligga på och bara där, funkar kanon då vi lärde honom det redan från början :)

Sängen ligger han inte i självmant om det måste trängas med både husse och matte, är det bara matte kvar i sängen (husse börjar jobba så förskräckligt tidigt) så kommer han gärna och myser tills det är dags att gå upp, Hur mysigt som helst. För vad är bättre start på dagen än lite hundmys? :D

Visst att man får lite merjobb som att skaka lakan/täcken varje kväll och byta/tvätta lakan oftare men det kan jag leva med

Hundar är inte direkt fräscha eller rena, ni som sover med hundar borde skicka in era lakan på analys:devil:

Jag hoppas att du aldrig tar i mynt, ledstänger, dörrhandtag, sitter ner på toalettsitsen eller tar folk i hand.

Bara för din egen skull alltså, för det finns analyser på hur mycket bakterier dessa saker har på sig och det är ingen trevlig syn vill jag lova.
Mest troligt är mina lakan väldigt mycket renare än alla ovan nämnda objekt.

Bara som en parentes alltså.

Jag hoppas att du aldrig tar i mynt, ledstänger, dörrhandtag, sitter ner på toalettsitsen eller tar folk i hand.

Bara för din egen skull alltså, för det finns analyser på hur mycket bakterier dessa saker har på sig och det är ingen trevlig syn vill jag lova.
Mest troligt är mina lakan väldigt mycket renare än alla ovan nämnda objekt.

Bara som en parentes alltså.

:D:D:bow::bow:

*KL*

Jag har haft hund i sängen under 7 år. Men senaste månaden så har dom faktiskt fått ligga i vardagsrummet. Jag har helt enkelt tröttnat på att ha sju kilo hundhår och grus i sängen. Dessutom byta lakan varannan dag!

Hundarna var lite jobbiga första nätterna, då dom stod vid kompostgallret med ledsna ögon. Men nu sover dom gott i soffan, jag och sambom får plats i sängen och sängkläderna är fräscha längre! Dessutom kanske jag slipper en del fästingar till sommaren :idea:

Jag skulle aldrig ha någon av hundarna i min säng den saken är säker...det är ungefär lika fräscht som att sova i hästarnas boxar...nej hunden har sin plats på golvet. Kanske skulle ha det någon gång om det var en liten korthårig Chihuahua som duschades varje dag. Hundar luktar inte så gott, hårar, smutsar ner och kan ha fästingar behöver jag säga mer?;)

Mina hundar bajsar och kissar inte i sängen.

Håller med.

Blir illamående av tanken på att ha en hund liggandes under täcket:crazy: Jag har haft hundar hela livet, uppvuxen på landet men tycker hundar ska vara hundar och ligga på golvet eller i en hundsäng.

Nej, alla gör som de vill såklart men jag skulle aldrig ha en hund i min säng. Har svårt att ens ha en katt i sängen:p

Jag vet inte, men du kanske inte får pussar av din hund heller eller klappar på dom ens?

Nu har jag inte hundarna i sängen för att det blir jobbigt att borsta av gruset ifrån sängen och byta sängkläder varannan dag. Men äckligt är det väl knappast?

Hur äckliga är inte människor då? Som drägglar, svettas, tappar pubishår och som dessutom med all säkerhet lämnar efter sig pungsvett och flytningar någonstans på lakanet.

Min cocker spaniel sover i sängen. Han gillar att mosa ner sig i täckena :love: De hundarna jag hade innan sov i sängen med. Jag tycker det är mysigt :)

Mina hundar bajsar och kissar inte i sängen.

men dom har säkert rester av det någonstans;) Människor är äckligare säger du...jag vet inte men jag brukar inte sova med människor som har fästingar, grus och skor på sig i sängen och inte duschar varje dag:D
varför ta det så allvarligt, sa vad jag tyckte, varför jag inte har hunden i sängen:D

Klart att de ska vara i sänger under vår täcke :) jag känner ingen tax som inte gör det. och taxen lärde den andra hunden det :)

Vår hund sover inte i sängarna. Förr gjorde han det men inte numera. Det funkar bara inte med alla fästingar och sånt. Men han sover i soffan i stället ;)

Vår hund sover inte i sängarna. Förr gjorde han det men inte numera. Det funkar bara inte med alla fästingar och sånt. Men han sover i soffan i stället ;)
men vilka fästingar? dessa tar man bort och dessa är inte i sängen :devil:

Åh vad ledsen jag skulle bli ifall mina godingar inte ville trängas tillsammans med mig i sängen :D Det är ju så MYSIGT!

Mina hundar sover i sängen såklart! Någon gång har jag haft manligt sällskap hemma.... och jag är ledsen, men om de inte tycker att hunden är okej får de sova på soffan - alternativt åka hem. XD
Jack russeln vill alltid ligga under täcket och svettas (tycker dock att det är lite orättvist att det är okej när Hon fiser, men om matte släpper en prutt är hon snabbt uppe vid kudden och blänger!) medan shibaflickan göttar sig vid huvudkuddarna.
Hon vill nämligen se på TV med matte innan hon somnar. ; )

Jag har svårt att se någonting 'äckligt' med hundar i sängen faktiskt. Ett överkast löser grusproblemet om man inte vill ha gratis peeling under natten.... och eventuella fästingar har man givetvis redan plockat bort. ^^

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 058
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 511
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka