Takire
Trådstartare
En sak som jag återkommande funderar över är vad som definierar en nära relation. Om någon säger till exempel "jag och min mamma står varandra jättenära " eller "min brorsa och jag har en väldigt tajt relation", vad är egentligen skillnaden på det och på att ha en "bra relation"?
Är det högre värde på en relation där man står varandra nära och kan prata om allt med varandra jämfört med en relation till någon man älskar men inte står lika nära?
Det blev ganska filosofiskt det här.
Om jag till exempel har ett syskon som är en mycket viktig person för mig, men kanske inte kan tala med om allt, borde den relationen vara mindre värd än om jag skulle gå en vän som känner mig utan och innan och som jag känner utan och innan?
Andra tankar om vad att stå nära varandra är också välkomna
.
Är det högre värde på en relation där man står varandra nära och kan prata om allt med varandra jämfört med en relation till någon man älskar men inte står lika nära?
Det blev ganska filosofiskt det här.
Om jag till exempel har ett syskon som är en mycket viktig person för mig, men kanske inte kan tala med om allt, borde den relationen vara mindre värd än om jag skulle gå en vän som känner mig utan och innan och som jag känner utan och innan?
Andra tankar om vad att stå nära varandra är också välkomna