Att svettas i softshell

Sv: Att svettas i softshell

Ni som haft bra softshelljackor, vad är det för märke och modell? (ni som råkat skaffa mindre bra kan ju också få tala om det så jag inte skaffar likadan).
Min softshelljackas dragkedja håller på att ge upp och jag är lite för lat för att skaffa ny dragkedja och sy i.
 
Sv: Att svettas i softshell

(vill inte förstöra din shoppingdrive, men det kostar mindre att lämna in och få nytt blixtlås än att köpa en ny, bra) (dessutom hade jag inte vågat chansa och få någon halvtaskig jacka, om jag redan haft en bra som fungerar men där blixtlåset gett upp)
 
Sv: Att svettas i softshell

(vill inte förstöra din shoppingdrive, men det kostar mindre att lämna in och få nytt blixtlås än att köpa en ny, bra) (dessutom hade jag inte vågat chansa och få någon halvtaskig jacka, om jag redan haft en bra som fungerar men där blixtlåset gett upp)

Min gamla är inte så superbra och :o sitter lite tajt ibland.
 
Sv: Att svettas i softshell

Jag gjorde "misstaget" att köpa en Arc´teryx soft shell på extrapris. Jag är nu inne på min tredje. Två-vägsstrech, tål en regnskur. Lagom varm utan att var för varm. Den äldre kan jag få in en fleece-tröja under. Jag flyttar in i den på vårkanten och ut nån gång i slutet av oktober, bästa jacka ever. Kostar som en stallhyra med fullservice i Småland :D Nästan tre lakan.
 
Sv: Att svettas i softshell

Jag gjorde "misstaget" att köpa en Arc´teryx soft shell på extrapris. Jag är nu inne på min tredje. Två-vägsstrech, tål en regnskur. Lagom varm utan att var för varm. Den äldre kan jag få in en fleece-tröja under. Jag flyttar in i den på vårkanten och ut nån gång i slutet av oktober, bästa jacka ever. Kostar som en stallhyra med fullservice i Småland :D Nästan tre lakan.

Arc'teryx är ett sjukt bra märke! Finns billigare på Ebay (säljaren Frieco), men man hålla lite koll och vara snabb. Sambon gav 2 700 kr för sin jacka, kostar ca 6 000 kr i Sverige.
 
Sv: Att svettas i softshell

*kl*
Softshell och softshell.
Det finns ju en uppsjö av det. Att klaga på softshell i sig är ju ganska lustigt, likaså att tro att det är mirakelmateriel.
Finns ingen egentlig definition av vad det är, upp till tillverkaren själv att bestämma.
Lika så vad det klarar av i form av väder och vind.

Tunna eller tjockare, vattentäta eller inte, klarar vind mindre bra eller jättebra. Bonded (tunn fleece på insidan) eller ej, stela eller mjuka och följsamma. Strechiga, bara lite strechiga eller knappt alls. Eller med två olika sorters tyg i ett och samma plagg.

Kanske ni som inte tycker att det lever upp till förväntngarna har fel sorts softshell helt enkelt... :)

Vad som är bra är svårt att säga på rak arm. Har väl några stycken olika plagg med helt olika "funktioner".
 
Senast ändrad:
Sv: Att svettas i softshell

Softshell är i min värld jämställt med att dra på sig en plastsäck typ.
Och du har dessutom en fleece-tröja under, och sen undrar du över att du blir varm? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp