Att ta nästa steg i livet

chandelier

Trådstartare
Använder anonymt nick då ingen i min närhet vet om de här tankarna ännu.
Mitt liv är egentligen är egentligen ganska bra men känner mig inte nöjd. Det är dags att gå vidare till nästa etapp.

Idag ser läget ut såhär:
- Jag har världens mest underbara sambo
- Vi bor i en super fin lägenhet i ett lugnt område i sambons hemstad
- Trivs ganska bra i den här staden men har inga "riktiga" vänner. Umgås mest med sambons familj.
- Känner att jag tappat mitt sociala nätverk och blir mer och mer ensam.
- Min största hobby kan jag inte heller utöva här. Närmsta anläggning är flera mil bort.
- Jag har på pappret ett bra jobb. Tjänar bra med tanke på att jag är helt outbildad efter gymnasiet.

Det jag vill är:
- Flytta närmare min familj med sambon.
- Utbilda mig
- Skaffa barn

Frågan är vilken ordning man ska göra allt i...
Helst hade jag flyttat så snart som möjligt. Utbildningen jag vill gå finns i min hemstad. Men där står både jag och sambon utan jobb. Vår dröm är att köpa ett hus där vilket känns svårt ekonomiskt om jag ska plugga i 3,5 år, ingen av oss vill byta ner oss till en sämre lägenhet än den vi har idag. Sambon skulle nog kunna få jobb relativt snabbt men även han vill vidareutbilda sig (ett årig utbildning). Jag borde med min erfarenhet kunna få extrajobb inom handels utan större problem.

Å andra sidan finns "min" utbildning på distans vilket skulle göra att jag skulle kunna jobba kvar där jag jobbar idag under studietiden. Gå ner till 75% kanske. Tjäna bra och slippa studielån. Min chef är fantastisk så jag är säker på att vi skulle kunna hitta ett upplägg som skulle fungera på ett eller annat sätt. Nackdelen med detta är ju dock att fortfarande avståndet till min familj och ensamheten.

Sen den tredje punkten. Jag vill ha barn. Helst igår. Mitt i alla andra tankar när är det lämpligt (helst utan att behöva vänta i flera år...)