Att ta sig i kragen

Jag måste ta mig i kragen. Hela tiden. Det är inget som bara funkar automatiskt. Jag sitter och laddar och laddar hur länge som helst innan jag kommer till skott. En gång så pratade jag med en om hur det var att få till en rutin kring yoga. "Det är ju bara som att borsta tänderna", tyckte hon. Hon gjorde det alltså med lätthet, både tandborstningen och yogan. Men för mig är det skitjobbigt att borsta tänderna och jag har aldrig lyckats få till en rutin kring yoga. Jag kan tvinga mig en kort period men sen blir det inte av.

Och vad gäller en kvart om dagen så måste jag ta mig i kragen där med. Det kommer inte automatiskt.

Önskar att tillvaron vore lite lättare och inte så utmattande hela tiden.
 

Jag måste ta mig i kragen. Hela tiden. Det är inget som bara funkar automatiskt. Jag sitter och laddar och laddar hur länge som helst innan jag kommer till skott. En gång så pratade jag med en om hur det var att få till en rutin kring yoga. "Det är ju bara som att borsta tänderna", tyckte hon. Hon gjorde det alltså med lätthet, både tandborstningen och yogan. Men för mig är det skitjobbigt att borsta tänderna och jag har aldrig lyckats få till en rutin kring yoga. Jag kan tvinga mig en kort period men sen blir det inte av.

Och vad gäller en kvart om dagen så måste jag ta mig i kragen där med. Det kommer inte automatiskt.

Önskar att tillvaron vore lite lättare och inte så utmattande hela tiden.
Hon kanske menade att det var som att borsta tänderna, bara någonting man måste göra och oftast gör. Inte att det är lätt och enkelt att göra det utan en daglig grej bara.
 
Hon kanske menade att det var som att borsta tänderna, bara någonting man måste göra och oftast gör. Inte att det är lätt och enkelt att göra det utan en daglig grej bara.
Kanske det. Jag uppfattade det dock som att hon gjorde det utan en massa ansträngning.
 
Hon kanske menade att det var som att borsta tänderna, bara någonting man måste göra och oftast gör. Inte att det är lätt och enkelt att göra det utan en daglig grej bara.
Många menar ju just det, att bara man gör nåt regelbundet blir det en vana. Kanske är det så för många.

För många andra är allt det där nåt som man aktivt måste jobba för att komma igång med. Urjobbigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 115
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag försöker skapa rutiner och göra något bra varje dag. En sådan är att borsta tänderna varje dag. En annan att städa en kvart. Men det...
Svar
16
· Visningar
1 033
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 143
Senast: Lillo
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
893
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp