Att ta tillbaka makten över sitt liv

Jag känner mig så störd över att jag inte klarar av att resa långt längre. Jag kunde ju det förut under några år. Och nu är jag tillbaka i läget att jag inte kan. Det måste jag ändra på.

Jag får nog börja med att fråga en fd. klasskamrat om hon vill ha påhälsning. Hon bor runt 2½ timme från mig. Det är en hyfsad stretch utanför komfortzonen.

Sen skulle jag behöva ta turer till Västerås, Enköping och Stockholm också. Men jag känner ingen i vare sig Västerås eller Enköping. Och i Stockholm vet jag inte heller vem jag skulle kunna besöka.

Att göra det man måste är att göra det man vill.

Och jag vill väldigt gärna gå en kurs som kommer att kräva två resor.
 

Kom på att jag nog känner en i Enköping. En fd. klasskamrat från grundskolan.
 
Kan du inte hitta på någon speciell aktivitet, något särskilt ställe att besöka att göra en dagsutflykt för, så spelar det inte någon roll om du känner någon på platsen du åker till.
Jag vet inte riktigt. Och sen är det lite tryggt att möta upp någon. Att inte ha någon som möter upp gör ju att resan blir dubbelt så lång. Skulle ju aldrig i lugn och ro kunna titta på Enköpings parker när jag fajtas med ångest. (Men parkerna är ju inget att se så här års. Det var bara ett exempel.)
 
Jag vet inte riktigt. Och sen är det lite tryggt att möta upp någon. Att inte ha någon som möter upp gör ju att resan blir dubbelt så lång. Skulle ju aldrig i lugn och ro kunna titta på Enköpings parker när jag fajtas med ångest. (Men parkerna är ju inget att se så här års. Det var bara ett exempel.)
Vill du göra en miljöninsats och träffa trevliga personer i Stockholm och andra delar av östkusten typ västervik så ordnas det städningar av havsbotten av frivilliga väldigt ofta på olika ställen och de är alltid väldigt tacksamam över all hjälp den kan få på land, allt från att hjälpa till att dra upp traktordäck från botten till att dela ut fikabröden. Man behöver inte känna nån alls, veta något om dykning utan man kan bara dyka upp, hjälpa till med det man har lust med och sen åka när man känner sig nöjd.
Det brukar vara väldigt go och positiv stämmning man gör dessutom en massa nytta när däcken kommer upp från vattnet.
 
Vill du göra en miljöninsats och träffa trevliga personer i Stockholm och andra delar av östkusten typ västervik så ordnas det städningar av havsbotten av frivilliga väldigt ofta på olika ställen och de är alltid väldigt tacksamam över all hjälp den kan få på land, allt från att hjälpa till att dra upp traktordäck från botten till att dela ut fikabröden. Man behöver inte känna nån alls, veta något om dykning utan man kan bara dyka upp, hjälpa till med det man har lust med och sen åka när man känner sig nöjd.
Det brukar vara väldigt go och positiv stämmning man gör dessutom en massa nytta när däcken kommer upp från vattnet.
Tror det kan kännas jobbigt att ha ångest bland en massa främmande.

Och Stockholm är så långt att åka till att jag nog inte vill åka fram och tillbaka över dagen.
 
Vill du göra en miljöninsats och träffa trevliga personer i Stockholm och andra delar av östkusten typ västervik så ordnas det städningar av havsbotten av frivilliga väldigt ofta på olika ställen och de är alltid väldigt tacksamam över all hjälp den kan få på land, allt från att hjälpa till att dra upp traktordäck från botten till att dela ut fikabröden. Man behöver inte känna nån alls, veta något om dykning utan man kan bara dyka upp, hjälpa till med det man har lust med och sen åka när man känner sig nöjd.
Det brukar vara väldigt go och positiv stämmning man gör dessutom en massa nytta när däcken kommer upp från vattnet.
Faktum med att vi har ett upparbetat samarbete på västkusten och som i år ska utökas till östkusten, med en annan organisation som städar på land. De har driver det projeket råkar bo i Örebro län. Tillsammans är det många, många ton plastskräp mindre i och bredvid havet.
 
Tror det kan kännas jobbigt att ha ångest bland en massa främmande.
Då kan du ta din skräppåse och plocka skräp i en buske en bit ifrån resten ett tag tills du känner dig lite bättre och vill äta en bulle och dricka kaffe med de andra :-) Seriöst, vi är alla möjliga och omöjliga personligheter med i gänget :-). Ingen press, men om du vill så kan du dra iväg ett pm så kan jag skicka dig vidare:
 
Då kan du ta din skräppåse och plocka skräp i en buske en bit ifrån resten ett tag tills du känner dig lite bättre och vill äta en bulle och dricka kaffe med de andra :-) Seriöst, vi är alla möjliga och omöjliga personligheter med i gänget :-). Ingen press, men om du vill så kan du dra iväg ett pm så kan jag skicka dig vidare:
Fast min ångest går aldrig över och att plocka skräp ensam är att vara ensam. Det är otryggt.

Jag måste nog först klara av att åka till fd. klasskompisen.
 
Egentligen är det för långt till klasskompisen också. Hade varit bättre med något 1½ timme bort bara.
 
Skulle det vara motiverande att åka runt till olika handelsträdgårdar som ligger en bit bort?
Inte så här års. Det dröjer fram till april-maj innan det blir intressant. Och jag vill kunna klara av att resa längre sträckor ganska snart eftersom utbildningen jag vill gå startar 21 mars. Och risken är också att utbildningen blir fullbokad innan jag är redo att gå den.

Men ja, om det skiter sig med den här utbildningen så behöver jag ju träna på att åka längre inför framtiden. Det kommer antagligen fler utbildningar.
 
Inte så här års. Det dröjer fram till april-maj innan det blir intressant. Och jag vill kunna klara av att resa längre sträckor ganska snart eftersom utbildningen jag vill gå startar 21 mars. Och risken är också att utbildningen blir fullbokad innan jag är redo att gå den.

Men ja, om det skiter sig med den här utbildningen så behöver jag ju träna på att åka längre inför framtiden. Det kommer antagligen fler utbildningar.
Finns det något annat du behöver köpa inför odlingssäsongen som finns en bit bort?
 
Finns det något annat du behöver köpa inför odlingssäsongen som finns en bit bort?
Hur mycket som helst egentligen. Men måste hålla i slantarna nu när inflödet i kassan är låg. Sen är haken att de finns alltför långt bort, som t.ex. Skåne, plus att det inte är rätt säsong.

Just nu är det mest fröer som kan vara av intresse och de skickas lätt med posten.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Ajaj
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp