Att välja MP3-spelare

S

Sony

Jag funderar på att köpa en MP3-spelare med radio. Jag har kollat runt lite på nätet och sett att det finns många fler än jag trodde. Så vad ska man välja i djungeln?

Jag vill ha.

Med FM-radio (med BRA mottagning)
Bra ljud
128 eller 256Mb
Hyfsad drifttid
Pris 1000-1900kr (gärna lägre)


Var på G att köpa en org handsfree m radio till min mobil (T630). Fick prova och blev missnöjd med mottagningen. Tänkte då att MP3 m radio kanske var en bra lösning. Jag vill ha tillgång till musik och radio när jag jobbar. Jag rör mig i kontorsmiljöer, bilar och källare. Därför vill jag ha bra mottagning på radion. Mp3 kan vara lösningen när man jobbar under jord och i "bunkers".

Tips?
 
Sv: Att välja MP3-spelare

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TWREDRS21-256

Lyckats tjata till mig en sån i utbyte istället för det gamla möget jag hade. Tycker den funkar fint och tycker designen är attraktiv :).
Hyffsat billig också, sen känns det inte lönt att köpa nåt under 256Mb. Tycker åtminstånde inte jag...

Radion har jag inte testat än så den kan jag inte uttala mig om.
 
Sv: Att välja MP3-spelare

Jag har Jens of swedens nya som jag är väldigt väldigt nöjd med!
Den kostar dock över 2000 kr, så det kanske inte är ett alternativ? Den har allt det du efterfrågar.
 
Sv: Att välja MP3-spelare

Jag har en original radiohandsfree (HPR-20) till min Ericssontelefon. Jag tycker att radion har minst lika bra mottagning som många andra fickradioapparater jag provat. Men visst kunde den vara bättre... (Som handsfree fungerar den mycket bra, framförallt i bullriga miljöer eftersom man får telefonljudet i båda öronen. Men det är bökigt med den extra sladden.)

Jag har inte provat några MP3-spelare med inbyggd radio, men jag misstänker att man får bättre mottagning om man satsar på en "ren" radio. I många MP3-spelare har nog radion fått komma lite i andra hand.
 
Sv: Att välja MP3-spelare

Jag håller med dig, gern, om att det är suveränt bra ljud i handsfreen, men jag hade faktiskt förväntat mig bättre mottagning i radion. Men jag fick i dag höra att det tycks vara stora skillnader i kvaliteten på dessa Ericsson-handsfree (HPR-20). Måndagsexemplaren tycks vara rätt många medan en hel del ändå fungerar hyfsat bra. Problemet blir väl att undvika de dåliga exen.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var liten hade jag en bandspelare för att lyssna på musik och sagor. Vad finns det för lösningar för små barn där man kan...
Svar
3
· Visningar
8 093
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 178
Senast: Cilva
·
Småbarn Som relativt nyinflyttad i en kommun utan att känna någon här egentligen så ska vi välja förskola snart. Sonen kommer vara 16 månader...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: ylvalill
·
IT & mobiler Ska äntligen köpa mig en MP3-spelare, och har operativsystemet Windows 2000 i datorn. Och hur mycket jag än tittar så står det nästan...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp