Sv: Att vara hästägare och ha sjukersättning/ vara sjukpensionär
det stämmer nog, men jag som aldrig lyckades få nått jobb och fick kontakt med läkare så sent har ju inget att hålla mej kvar i. jag har bara blitt sämmre och isolerar mej mer och mer. jag mår numera sämre bland folk, har ingen livsglädje kvar. det suger veerkligen. jag är mer eller mindre handikappad.
men faktum är att man vet genom forskning idag att de psykiska skälen till att inte kunna arbeta, tendenser att isolera sej, må dåligt. inte komma ut osv ÖKAR ju längre sjukskrivningen varar.
Till slut blir det ett handikapp i sej. Det vet man numera och därför har man krav på att anställda aldrig ska tappa kontakten med sin arbetsplats man ska gå dit, vara med på det man kan, även när man är sjukskriven, eftersom det annars blir svårt att öht komma tillbaka.
det stämmer nog, men jag som aldrig lyckades få nått jobb och fick kontakt med läkare så sent har ju inget att hålla mej kvar i. jag har bara blitt sämmre och isolerar mej mer och mer. jag mår numera sämre bland folk, har ingen livsglädje kvar. det suger veerkligen. jag är mer eller mindre handikappad.